Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Renault weigert te investeren: "We moeten straks toch weer inkrimpen"

Renault werkt anno 2019 nog altijd met een kleiner budget dan de drie topteams waar het de strijd mee hoopt aan te gaan. Renault wil echter niet méér geld investeren, aangezien het zichzelf daarmee in de nesten werkt bij de invoering van een budgetlimiet.

"" Het heeft nu geen zin om te investeren in personeel en materieel als we weten dat we over een paar jaar weer moeten beknibbelen vanwege de invoering van een budgetlimiet. We weten dat we nu ten opzichte van de jongens waarmee we willen wedijveren een tekort aan middelen hebben, maar we weten ook dat die uitgavelimiet er gaat komen", aldus Renault-teambaas Cyril Abiteboul in gesprek met Motorsport .

Als die budgetlimiet er komt, komen ruim vierduizend banen, verspreid over de hele Formule 1-paddock, op de tocht te staan. Renault wil niet verantwoordelijk zijn voor een groter deel dan strikt noodzakelijk. "Het zou wel heel onprofessioneel zijn om nu allemaal mensen aan te nemen om die binnen no-time weer te ontslaan. Qua teamgrootte zitten we al redelijk aan de limiet, verder uitbreiden zou onverantwoord zijn." Abiteboul hoopt later vooral te profiteren van het feit dat het team er nu voor kiest relatief klein te blijven: "De komende twee jaar is het in ons nadeel dat we minder uitgeven dan de topteams, maar het is ons voordeel dat we straks niet zo intensief hoeven te herstructureren als Ferrari, Mercedes en Red Bull."

Viaplay
x
Uitslag Sprintrace Formule 1 GP China 2024