Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Renault wil tempo maken met motorreglement voor 2021

Er zou eigenlijk allang een plan op de plank moeten liggen, maar dat is nog altijd niet het geval. Hoe de Formule 1-motoren er vanaf 2021 uit gaan zien, is nog altijd een groot vraagteken. Goedkoper, duurder, sterker, zwakker, complexer of juist eenvoudiger - er is nog geen knoop doorgehakt. Wat betreft Renault-directeur Cyril Abiteboul gaat dat snel gebeuren.

De MGU-H, het systeem dat energie dat uit hitte vrijkomt opslaat, zou mogelijkerwijs verdwijnen. Abiteboul behoudt het onderdeel echter liever. "We zijn van mening dat de MGU-H een goed systeem is om in de Formule 1 te gebruiken", laat de Fransman weten aan Motorsport-Total. "Het zou bovendien gek zijn als we de MGU-H na slechts een paar seizoenen, waarin ontzettend veel in het systeem is geïnvesteerd, weer aan de dijk zetten. Met het oog op duurzaamheid is dat juist het tegenovergestelde van wat fabrikanten zouden moeten doen." Er is veel gesteggel omtrent de motorcomponenten. Geruchten doen de ronde dat Ferrari, Mercedes en Renault concurrent Honda op achterstand proberen te zetten door het behoud van de MGU-H er juist door te drukken, iets wat tegen het zere been van de Japanse krachtbronbouwer zou zijn.

Viaplay

Unibet
Coureur
Team
Odds
Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+. Unibet Unibet
x
Portimao Verstappen test Ferrari in Portugal