Renault wil tempo maken met motorreglement voor 2021

07 aug. 16:45 René Oudman 2 reacties
Er zou eigenlijk allang een plan op de plank moeten liggen, maar dat is nog altijd niet het geval. Hoe de Formule 1-motoren er vanaf 2021 uit gaan zien, is nog altijd een groot vraagteken. Goedkoper, duurder, sterker, zwakker, complexer of juist eenvoudiger - er is nog geen knoop doorgehakt. Wat betreft Renault-directeur Cyril Abiteboul gaat dat snel gebeuren.

De MGU-H, het systeem dat energie dat uit hitte vrijkomt opslaat, zou mogelijkerwijs verdwijnen. Abiteboul behoudt het onderdeel echter liever. "We zijn van mening dat de MGU-H een goed systeem is om in de Formule 1 te gebruiken", laat de Fransman weten aan Motorsport-Total. "Het zou bovendien gek zijn als we de MGU-H na slechts een paar seizoenen, waarin ontzettend veel in het systeem is geïnvesteerd, weer aan de dijk zetten. Met het oog op duurzaamheid is dat juist het tegenovergestelde van wat fabrikanten zouden moeten doen."

Er is veel gesteggel omtrent de motorcomponenten. Geruchten doen de ronde dat Ferrari, Mercedes en Renault concurrent Honda op achterstand proberen te zetten door het behoud van de MGU-H er juist door te drukken, iets wat tegen het zere been van de Japanse krachtbronbouwer zou zijn.

Reacties

Er ging iets mis bij het ophalen van de reacties... Kom op een later moment terug om de reacties te lezen.

Je bericht kon niet worden geplaatst. Probeer het nogmaals of log opnieuw in

De voordelen van een account:

  • Reageren op artikelen

  • Toegang tot exclusieve content

  • Win mooie prijzen met quizen en spellen

  • Profiteer van exclusieve voordelen