Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Ricciardo experimenteert met Formule 3 set-up

Daniel Ricciardo was tijdens de tweede vrije training de snelste man in de eerste en derde sector. Twee supersnelle sectoren, waarin Red Bull normaal flink tekort komt. De Australiër koos voor een set-up met erg weinig vleugel, maar het bracht hem niets.

In de eerste vrije training werd al duidelijk dat Red Bull ongeveer 10 tot 13 kilometer tekort komt aan topsnelheid. Door het gebrek aan motorvermogen van de Renault-motor, is het team genoodzaakt om aanpassingen te doen aan de set-up. Daniel Ricciardo probeerde in de middag een zeer agressieve set-up. De Australiër ging de baan op met een auto die was afgesteld om tijd te winnen op de rechte stukken door met weinig vleugel te rijden. Dat deel van het idee pakte goed uit, want Ricciardo was in twee sectoren het snelste. In de bochtige sector verloor hij tussen de een en twee seconden per ronde. " We hebben met een agressieve set-up wat geprobeerd. Het doel was om een hoge topsnelheid te halen, maar we verloren gigantisch veel in de bochten. Zeker in de tweede sector, daar verloren we meer dan we wonnen op de rechte stukken." " Het was een goede poging, maar dit werkte niet. Ik verwacht dat we zaterdag beter voor de dag komen met de juiste set-up. In de top vijf zit iedereen dicht bij elkaar, binnen een halve seconde. Als we ons kunnen mengen in het gevecht dan is dat prima."

Volgens Ricciardo voelde het alsof hij in een Formule 3 auto reed. " De eerste en derde sector waren prima, maar de middelste sector was het alsof ik in een Formule 3 auto reed. Ik mistte er veel downforce. Het was een poging waard en we gaan nu verder met de afstelling van Max."

Viaplay
x
Breaking Hulkenberg eerste aanwinst voor F1-project Audi