Dat is niet omdat Renault niet genoeg onderdelen voorhanden heeft, men wil liever niet dat Hulkenberg tegen een gridstraf aanloopt tijdens de Franse Grand Prix. Na het hoopgevende resultaat van de Grand Prix van Canada, waarin Ricciardo en Hulkenberg respectievelijk als zesde en zevende eindigde, hoopt Renault in Frankrijk wederom hoge ogen te kunnen gooien. Een gridstraf zou daarbij als doorn in het oog kunnen werken. Zodoende krijgt Hulkenberg waarschijnlijk voor het volgende Grand Prix-weekend, dat over een week in Oostenrijk plaatsvindt, de nieuwe Renault-motor alsnog in zijn wagen gemonteerd. Renault had naar eigen zeggen niet in de planning staan om voor de Franse GP al de Spec-B te introduceren, maar de krachtbron was eerder dan verwacht opgeleverd. Ricciardo had tot dusver twee interne verbrandingsmotoren, twee turboladers en twee MGU-H's gebruikt. Zodoende mag hij van elk van die componenten nog één onderdeel introduceren, iets wat nu dus gebeurt. Hulkenberg heeft in tegenstelling tot zijn teammaat al gridstraffen ontvangen, de Duitser rijdt op dit moment rond met wat zijn vierde interne verbrandingsmotor is. Bij een volgende componentwissel zal zowel Ricciardo als Hulkenberg een gridstraf oplopen. Renault is niet het enige team dat in Frankrijk een verbeterde specificatie van haar krachtbron introduceert: ook Red Bull Racing en Toro Rosso-coureur Daniil Kvyat hebben een nieuwe motor. Zij beschikken over de paardenkrachten die door Honda worden geleverd.
Meest gelezen