Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Ricciardo verontschuldigt zich bij Renault, maar wijst naar Hamilton als schuldige

Onbedoeld zorgde Daniel Ricciardo ervoor dat zijn teamgenoot Esteban Ocon een slechte race tegemoet ging in Turkije. Hij verontschuldigde zich dan ook bij Renault, maar weet dat hij er weinig aan kon doen. Lewis Hamilton was indirect de boosdoener.

Beide Renault-bolides kenden een vliegende start. Vooral Esteban Ocon, die vertrok vanaf de zevende plek, maar lag bij het ingaan van bocht één al op plek drie. Plots stond hij echter met zijn neus de verkeerde kant op, nadat Daniel Ricciardo hem een tikje verkocht. Niet veel later zorgde een tweede touché, dit keer met Valtteri Bottas, ervoor dat de Fransman nagenoeg kansloos was voor punten. Na afloop van de race vertelt hij over zijn topstart. "Ik vloog als het ware van de lijn, het was een briljante start, de beste van mijn seizoen. Toen was ik echter erg ongelukkig, omdat Ricciardo mij aantikte aan de achterkant. Daarna tikte Bottas me in bocht negen aan omdat hij zijn rempunt miste", verzucht Ocon. "Dat heeft mijn race verpest, ook al wist ik me nog op te werken tot de elfde plaats. Ik liep ver achter en mijn snelheid was prima. Er lag een mooi aantal punten voor het grijpen. Ik heb momenteel gewoon veel pech", luidt de analyse van de Renault-coureur, wiens teamgenoot zich verontschuldigde voor het tikje. "Het spijt me, maar ik had de Mercedes van Hamilton aan de binnenkant zitten, ik kon er niks aan doen", aldus de Australiër. Na het zien van de herhaling wist hij zeker dat hij niks anders had kunnen doen. Het was Lewis Hamilton die ervoor zorgde dat Ricciardo in een Ocon-Hamilton sandwich terecht kwam. De rest van de race kende Ricciardo pieken en dalen. "We hadden geen constante snelheid, dat was het grootste probleem. Toen mijn engineer me vertelde dat ik de snelste was, waren mijn banden twee ronden later gewoon dood", zucht hij. Een switch naar de droogweerbanden overwoog hij nog, maar hij durfde het naar eigen zeggen niet aan. Door de tegenvallende race van Renault zakte het naar de vijfde plaats in de stand voor de constructeurs, op respectievelijk dertien en achttien punten achter McLaren en Racing Point.

Viaplay
x
Hulkenberg 'Op weg naar nieuw F1-team'