De 29-jarige Australiër maakte al sinds 2012 deel uit van de Red Bull-familie, maar besloot in de zomer van 2018 om het roer drastisch om te gooien. Naar eigen zeggen was hij toe aan een nieuwe uitdaging, maar voor velen was zijn keuze voor het fabrieksteam van Renault lastig te begrijpen. Vooral omdat juist de motor van Renault hem in 2018 diverse keren in de steek heeft gelaten.
Juist die Franse motor was reden voor de Oostenrijkse renstal om de samenwerking met Renault te verbreken en in zee te gaan met de Japanse motorfabrikant Honda. Ook deze overstap kon Ricciardo niet overhalen om te blijven. De nieuwe teamgenoot van Nico Hülkenberg wenst zijn oude werkgever het allerbeste voor het nieuwe Formule 1-seizoen, maar hoopt tegelijkertijd dat zijn nieuwe renstal de zaken goed op orde heeft. "Red Bull heeft mij verteld dat ze over meer vermogen beschikken met de nieuwe motor van Honda, maar dat blijft afwachten natuurlijk. Het is niet zo dat ik hoop dat het slecht uitpakt voor ze, absoluut niet zelfs. Ik hoop alleen wel voor mijn eigen geruststelling dat Renault goed presteert en als andere teams dat ook doen, dan is dat gewoon zo."
Meest gelezen