Op papier was Renault de grote winnaar van 2018. Het team klom van de zesde positie in het WK bij de constructeurs, naar de vierde positie. Het scoorde daarbij significant meer punten dan een jaar eerder. "Het was een goed seizoen voor ons, maar ook een seizoen met vreugde en frustraties. Bijna het gehele seizoen bezetten wij de vierde plaats, waarmee we onze doelstelling bereikte", blikt Cyril Abiteboul in gesprek met Auto Motor und Sport terug.
"We hebben dit seizoen ons team verder versterkt en de samenwerking tussen onze locatie in Viry-Chatillon en Enstone verbeterd. Onze ontwikkelingscapaciteit is daardoor verbeterd en onze toekomstplannen wisten Daniel Ricciardo te overtuigen om bij ons te tekenen." "Met het rijdersduo Daniel Ricciardo en Nico Hülkenberg hebben wij voor 2019 een van de beste line-ups in de Formule 1." Ondanks de opmars op papier, is de achterstand op de baan nog levensgroot ten opzichte van de top drie. Renault geeft vaak tussen de anderhalve en twee seconden per ronde toe op de topteams. "De vierde plaats is belangrijk voor de motivatie, voor ons was het belangrijk om 'best of the rest' te zijn en ons puntenaantal te verdubbelen. Nu moeten we verder naar voren kijken. We mogen niet ontkennen dat we anderhalve seconde per ronde tekort komen voor de poleposition. Dat is reden om ons zorgen te maken." "We komen op dit moment 1,5% tekort qua rondetijd. Dat willen we met de vijftig procent reduceren in 2019. Volgend seizoen willen we niet langer op een ronde achterstand gezet worden tijdens de races."
Meest gelezen