George Russell en Max Verstappen eindigden op P1 en P2 in Canada, maar dat ging uiteindelijk niet zonder slag of stoot. Tijdens de late safety car remde Russell ineens vrij heftig, waarna Verstappen, die op de tweede positie lag, ineens voor hem kwam te liggen. Volgens de regels is dat echter niet toegestaan. Het leek erop dat Russell Verstappen in de val wilde lokken, maar uiteindelijk bleef alles zoals het was.
Hoe zou Red Bull-simulatorcoureur Rudy van Buren in de auto hebben gezeten als hem dat was overkomen? "Geprikkeld." Als de interviewer vervolgens stelt dat hij dat genuanceerd zegt, gaat Van Buren verder. "Dat zei ik op de televisie ook al, toen er werd gevraagd wat ik ervan vond. 'Nou, omdat de camera aanstaat, was ik licht geïrriteerd. En achter de schermen iets meer'. Maar ik vind dat soort praktijken...", zo begint hij in een interview met RacingNews365.
"Als je dat nodig hebt om mensen puntjes af te pakken, moet je jezelf gewoon eens aankijken. En win hem op de baan." Uiteindelijk wordt immers ook gesteld dat Russell de race op de baan wist te winnen. "Daarom juist. Hij was toch ook goed? Moet je dat soort dingen dan ook nog doen, terwijl je eigenlijk gewoon een toprace rijdt? Waarbij eigenlijk iedereen moet zeggen: petje af. Want van A tot Z, elke klap was raak, hij spaarde banden op het juiste moment en hij kon het gat weer groter maken toen het moest. Je teamgenoot wordt derde en dan krijg je dit."
"En ook nog in een situatie waarvan je weet dat die safety car nooit naar binnen zou gaan. Hij was op dat moment ook te ver bij de safety car vandaan, door zijn eigen actie", zo sluit Van Buren af.
Bekijk het interview met Rudy van Buren hieronder!
Ook interessant:
Het venijn zat in de staart tijdens de Grand Prix van Canada. Lando Norris crashte, Max Verstappen profiteerde én Red Bull tekende zonder succes een protest aan tegen winnaar George Russell. Genoeg om na te bespreken dus, iets wat Tim Coronel, Ruud Dimmers en Joris Mosterdijk uitgebreid doen in een kakelverse Formule 1-podcast van RacingNews365.
Meest gelezen
In dit artikel
Interviews RN365 Nieuwsdossier
Praat mee!