Vanaf de Grand Prix van Canada gelden er nieuwe maatregelen om porpoising tegen te gaan. De FIA gaat de teams verplichten om actie te ondernemen als het stuiteren een te groot probleem is. Als de rijhoogte niet wordt aangepast, dan kan een coureur gediskwalificeerd worden. Mogelijk is het bij Mercedes een probleem dit weekend. George Russell, echter, is enigszins blij met de maatregelen van de FIA. "Ik denk dat dit iets is waarvan iedereen denkt dat Mercedes zich er hard voor maakt, maar gekeken naar de performance is het niet iets waar wij verandering in zien", zegt hij tegen Sky Sports . "Als er namelijk wat verandert, dan weet je niet of het in je voordeel werkt of juist tegen je." "Toch is het iets waar we als coureurs over gesproken hebben, dat we het willen veranderen. Waar we afgelopen weekend (in Bakoe, red.) doorheen gingen, dat was niet vol te houden. Ik denk dat ik het eerder heb gezegd: in welke situatie je je ook bevindt, je hebt last van van porpoising en je raakt de grond, of je hebt het niet en je komt erg dicht op de vloer en je hebt last van bottoming . Hoe dan ook, is het niet fijn."
Russell verbaasd over snelle reactie FIA
"Ik denk dat het er goed uit ziet dat ze snel actie ondernemen", zo is Russell van mening. "Dat ze gelijk er wat aan doen en dat het niet weken of zelfs maanden duurt voordat er wat verandert. Als het aan de veiligheid ligt, dan moet het zo snel mogelijk aangepast worden. Ik ben dus positief verrast dat het zo snel gaat, het is goed voor iedereen." Russell en vooral teamgenoot Lewis Hamilton hadden een hobbelige rit in Bakoe. De zevenvoudig wereldkampioen stapte na de race zichtbaar met klachten uit zijn Mercedes-bolide. De FIA wil dit voorkomen met meerdere maatregelen, waarvan we de eerste zien tijdens de Grand Prix van Canada.
Meest gelezen