Welkom bij RacingNews365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RacingNews365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
Meld je aan
George Russell

Russell wil dat Formule 1 haar lesje leert na GP Singapore

George Russell wil na de Grand Prix van Singapore verandering zien bij een aantal zaken in de Formule 1. De circuits moeten volgens hem op de schop. En dan niet half, zoals het nu volgens hem soms gaat.

Russell Singapore 2
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © RN365/Michael Potts

De GP van Singapore liet volgens George Russell zien dat er nog veel ruimte voor verbetering is in de Formule 1. De race zat vol actie, maar miste volgens de Mercedes-coureur de mogelijkheid om 'normaal' in te kunnen halen. Ook moet er volgens hem wat gedaan worden aan het asfalt. Na afloop van de race doet Russell zijn beklag bij onder meer RacingNews365.

"Je moet heel veel lef tonen zijn om in deze omstandigheden in te kunnen halen. Zonder DRS op een circuit als dit is het met deze Formule 1-bolides vrijwel onmogelijk om elkaar in te halen. Ik heb het gevoel dat de F1 iets moet leren over dit soort circuits. Bij de enige inhaalkansen zijn de bochten net als in Barcelona te snel."

Russell hekelt de bochten van 90 graden op de punten waar men juist zou moeten kunnen inhalen. "Er is genoeg ruimte om een nauwere bocht te maken, zodat je er beter in kunt halen."

Ook het asfalt kan volgens Russell beter

Naast de bochten en de matige mogelijkheid om in te halen stipt Russell nog een ander probleem aan. De Mercedes-rijder vindt dat er een vreemde trend is ontstaan bij het renoveren van de circuits op de kalender van de koningsklasse. "Wat er nu veel gebeurt in de F1 is dat circuits maar voor de helft opnieuw worden geasfalteerd", legt hij uit.

"Op het oude gedeelte van het circuit is dan veel meer grip. Daar was ik consistent sneller dan in een nieuw deel van het circuit. Het nieuwe asfalt voerde het water minder snel af, dus dat was lastig. Hier moeten we van leren en het is gewoon een beetje vreemd. Driekwart van het circuit opnieuw asfalteren? Doe dan alles."

Ook interessant:

Gefrustreerde Verstappen zet F1-wereldtitel in de koelkast

Wat ging er bij Red Bull mis en wie of wat was daar debet aan? En wat maken de heren van de podcast van de controverse rond Red Bull en het mogelijk overschrijden van de budgetlimiet? Dit en meer bespreken coureur Tom Coronel, F1-expert Ruud Dimmers en host Joris Mosterdijk in de nieuwste Formule 1-podcast van RacingNews365.

Speel de Viaplay Pitstop Challenge en maak kans op een VIP kartavond met Tom Coronel.

Speel nu de pitstop game
Forbidden

Weddenschappen George Russell

Unibet
Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+. Unibet Unibet

Formule 1 GP Singapore 2022 RN365 Nieuwsdossier

70 reacties

RN365 Special
Red Bull-kopstukken vreesden even het ergste voor Verstappens kampioensbolide

RacingNews365 zat na het F1-seizoen exclusief samen met twee Red Bull-kopstukken. Technisch directeur Pierre Wache en Chief Engineer Paul Monaghan. Zij praten uitgebreid over de RB18 waarmee Verstappen dit jaar vijftien races won. Voorafgaand aan het seizoen vreesden ze nog dat de auto misschien 'beschadigd' zou zijn door het kampioensgevecht in 2021. Dat en meer lees je in ons interview.

Lees meer
Viaplay
x
Verboden FIA grijpt in en verbiedt Mercedes innovatie-per direct