In juli 2017 werd bekend dat de halo een verplicht onderdeel is voor de 2018 auto's. Inmiddels zijn er al een paar 2018 bolides met halo gepresenteerd. De meningen over het apparaat blijven verdeeld. Zo liet Max Verstappen vorige week nog weten dat hij de halo erg lelijk vindt. Carlos Sainz heeft echter niet zoveel moeite met de cockpitbeschermer. Hij is er van overtuigd dat het niet lang duurt voor de coureur er aan gewend is. Dit baseert hij op zijn eerdere ervaring met de halo. ''Ik denk dat het een effectief apparaat kan zijn. Als we er volgende week voor de eerste keer mee gaan rijden zullen we zien wat het effect is. Waarschijnlijk ben je er als coureur al aan gewend na 20 ronden.''
Sainz vindt in tegenstelling tot Verstappen de halo op een 2018 auto’s helemaal niet zo lelijk. ''Visueel vind ik de halo er niet slecht uitzien nu hij is geïntegreerd in de wagen. We zullen er allemaal aan wennen en na een tijdje zal het gewoon als normaal worden gezien.'' De Spanjaard weet wel dat de beschermer invloed heeft op de aerodynamische prestaties van de RS18. ''De engineers zullen snel ontdekken hoe de halo de aerodynamica beïnvloedt. Ik heb gezien hoe hij werd getest op de fabriek in de windtunnel. Dit geeft wel een beeld, maar de resultaten zijn pas echt duidelijk zichtbaar op het circuit.''
Meest gelezen