George Russell liet na de Grand Prix van Hongarije weten dat hij vermoedt dat de Ferrari van Charles Leclerc te laag aan de grond stond, waardoor de plank te veel zou gaan slijten. Om een diskwalificatie te voorkomen, zou het team volgens de Brit de bandenspanning van de set harde banden hebben verhoogd, om zo de plank wat verder van de grond te krijgen. "Ze gebruiken ook een motorstand die de krachtbron trager maakte aan het einde van het rechte stuk. Daar heb je de meeste slijtage aan de vloerplank", vulde Russell eerder aan bij Sky Sports F1.
Schumacher is het duidelijk niet eens met Russell, zo laat hij weten in de Backstage Boxengasse-podcast: "Nee, dat geloof ik niet. Als je aan het begin zo snel bent, met een volle tank, waardoor de auto nog lager hangt, zou dat moeten betekenen dat je heel de bodemplaat in de eerste dertig ronden al kapot rijdt. Dat acht ik niet mogelijk."
De Duitser heeft zelf echter wel een vermoeden waar het probleem dan wél zat: "Ik denk eerder dat Ferrari het probleem had dat ze voor het eerst dat weekend die harde band gebruikten. Daarnaast hebben ze natuurlijk ook de nieuwe achterwielophanging. Ik denk dat daar iets gebeurd is waar ze niet op gerekend hadden, want vanaf het moment dat Leclerc op de harde band reed, was hij gewoon te langzaam. Ik denk dat daar de oorzaak ligt."
"Ook het brandstofverhaal kan ik me niet voorstellen, want dan zou er toch wel iemand iets over gezegd hebben? Dan zouden ze hebben gezegd: 'Er is iets fout gegaan. We kunnen er niet over praten, maar het was een fout van ons'. Nu zeggen ze, 'We moeten het nog onderzoeken. We begrijpen het zelf niet.' En meestal is dat een kwestie van bandentemperatuur. Red Bull kan daar ook niet goed mee overweg. Helmut Marko had het er ook nog over. Hij zei dat dat bij hen ook nog een probleem kon worden, omdat ze daar voor het eerst mee reden."
Claim nu een van de 15.000 McLaren F1-team caps! OKX heeft speciaal voor de Nederlandse fans een toffe actie opgezet! Meld je nu aan bij OKX en claim jouw cap. Maak bovendien kans op een VIP Experience voor de race op Zandvoort!
Claim jouw cap!Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!