Max Verstappen had het zestien ronden lang lastig met Charles Leclerc, maar door een crash van de Ferrari-coureur kon de Nederlander vervolgens relatief simpel naar de overwinning rijden. Christian Horner neemt het op voor de Monegask. "Het belangrijkste deze zondag is dat het goed gaat met Charles Leclerc", zo trapt hij na de race af bij Sky Sports "Het was een geweldige race tussen hem en Max Verstappen in die beginfase. Het incident van Charles zag er naar uit", constateert hij. Gevraagd of het typisch Leclerc is dat hij door een fout van zichzelf crashte, denkt Horner dat het maar een incident is. "Ik denk niet dat Leclerc een 'crasher' is. Ik weet niet wat er allemaal bijdroeg aan zijn crash, maar hij is een hele sterke coureur. Dit duo pusht elkaar zo hard en ze zitten altijd op het randje. Zijn pech was simpelweg ons geluk deze zondag." Check hieronder de crash van Leclerc nogmaals. Het artikel gaat daaronder verder.
Verstappen had de leiding gepakt
Verstappen dook al relatief vroeg naar binnen voor een pitstop. Een paar ronden later stond Ferrari klaar om te reageren, maar toen crashte Leclerc. Mocht die pitstop er wel zijn geweest, dan denkt Horner dat de Ferrari-coureur achter Verstappen op de baan was gekomen. "We hadden de vroege beslissing genomen om een pitstop te maken en een undercut uit te voeren. Verstappen had effectief gezien de leiding overgenomen, maar het is zonde dat we niet hebben kunnen zien hoe het gevecht zich zou hebben ontvouwd." "Al met al een relatief simpele overwinning voor Max met maximale punten. Dat is heel mooi, maar het is wel frustrerend dat Checo niet op het podium stond, maar hij had wat pech met die virtual safety car", zucht de teambaas.
Red Bull voelde zich sterk
In de warme omstandigheden dachten velen dat het uiteindelijk een tweestopsrace zou gaan worden, maar uiteindelijk voerde de meerderheid van de coureurs er maar een uit. Red Bull ook, want het zat wel goed bij Verstappen met de slijtage. "Het was een geweldige strijd en aan het begin van de race dachten we dat het een tweestopper zou worden", vertelt Horner. "Verstappen wist echter Leclerc te volgen, terwijl zijn bandentemperatuur en bandenslijtage er goed uit zagen." "We hadden minder last van slijtage dan Ferrari en voelden ons heel sterk. Daarom gingen we voor een agressieve eenstopper", legt Horner uit. "Het was fascinerend geweest om te zien wat er was gebeurd als Charles zijn pitstop had gemaakt. Dan had hij een paar ronden versere banden gehad, dus het was een geweldige strijd geweest."
Meest gelezen