Voor het seizoen 2019 moeten er nog meer locaties worden aangedaan, zo is Liberty Media's commercieel verantwoordelijke Sean Bratches van mening. De Amerikaan heeft een aantal plekken op de wereld al op het oog.
"De Fan Festivals zijn erg succesvol geweest, we willen het programma voor volgend jaar uitbreiden", laat Bratches tijdens het Amerikaanse Grand Prix-weekend weten. "We denken aan zes à zeven festivals. Een tweede keer in Shanghai zou mooi aansluiten bij de 1000 ste Formule 1-race, die dat weekend in China zal worden verreden." "We willen naar Tokio en Milaan, zijn bezig met Duitsland en de Verenigde Staten. De locaties kan ik nog niet verklappen. Naast die vijf genoemde landen dan wel steden is Liberty Media bezig met nog twee andere locaties", spreekt Bratches. "Realisatie is niet eenvoudig, maar we streven er naar dat we de grootste sterren in hun actuele wagens kunnen presenteren aan het publiek", besluit de Amerikaan, die weet dat het voor de teams niet erg aantrekkelijk is om hun 'echte' wagens in te zetten tijdens een festival voorafgaand aan een Grand Prix-weekend. De kans op schade is namelijk veel te groot.
Meest gelezen