Na zijn glorieuze overwinning in Japan werd Max Verstappen in Bahrein hard met zijn neus op de feiten gedrukt. De problemen met de Red Bull-wagen leverden hem afgelopen weekend 'slechts' een zesde plek op. Geen enkel moment kwamen de podiumplekken in beeld voor de regerend wereldkampioen. De RB21 lijkt te schreeuwen om updates. Maar zitten die er op korte termijn aan te komen? "Ik weet het niet, dat moet je aan hen vragen", doelt Verstappen op de Red Bull-leiding als hem door de media (waaronder RacingNews365) gevraagd wordt naar updates. "Er komt wat aan, maar niet op het moment." Verstappen geeft nog maar eens aan waar de problemen zitten. "Bandenslijtage en balans. Op dit circuit (Bahrein, red.) wordt dat nog meer benadrukt. Als je geen balans hebt, geen bandenmanagement, of in ieder geval slechter bandenmanagement dan de anderen, dan is het op dit circuit slecht." Is het voor Verstappen dan lastig om zich van deze tegenslag te herstellen? "Ik heb geen reset nodig, ik ben ok. Het is wat het is. Ik probeer het altijd zo goed mogelijk te blijven doen, zelfs in teleurstellende of frustrerende situaties. Je moet verder. We blijven discussiëren om te verbeteren", geeft Verstappen aan. "We weten dat we onze problemen hebben. Zelfs als je een race wint, weet je dat die niet verdwijnen. Ik ben niet iemand die beïnvloed wordt door het moment van de dag, al heb je positieve of negatieve scenario's. Ik blijf er neutraal onder en we moeten gewoon blijven werken."
Meest gelezen
Nooit meer iets van de Formule 1 missen? Dat kan! Zet met een druk op de knop de Formule 1-kalender van 2026 in jouw agenda. Gebruik de button hieronder om hem in de agenda van je smartphone of pc te plaatsen en mis geen seconde van het nieuwe seizoen!
+ Toevoegen aan agenda + Toevoegen aan agenda
We hebben ook een versie met alleen de race en kwalificatie.
klik hier voor deze versie en meer uitleg.









