Wat 'iets anders' doen precies inhoudt, weet Alonso naar eigen zeggen ook nog niet. De huidig McLaren-coureur heeft een overeenkomst met Toyota om voor het Japanse merk uit te komen in het WEC, tot en met de 24 uur van Le Mans van volgend jaar. Wat daarop volgt, is onduidelijk.
"Het is een mogelijkheid", antwoordt Alonso op de vraag of hij aanblijft in het WEC. "Er zijn verschillende klassen waar ik over nadenk. Ik heb tijd nodig om me goed te laten informeren, achterhalen hoe ik betrokken kan zijn bij een project." Deelname in de Formule E is volgens Alonso geen optie, al sluit de Spanjaard niet uit in de toekomst actief te zijn in de elektrische klasse. "Ik heb geen glazen bol, ofzo." Alonso debuteerde in 2001 in de Formule 1. Voor het seizoen 2002 werd de toen nog piepjonge Spanjaard door Renault op de reservebank gezet, om voor 2003 terug te keren. In 2005 en 2006 werd Alonso wereldkampioen. In totaal won de Spanjaard 32 Grands Prix, zijn laatste zege dateert van de Spaanse Grand Prix in 2013. Binnenkort mag Alonso een NASCAR-bolide aan de tand voelen: na de seizoensafsluiter op het Yas Marina Circuit in Abu Dhabi vliegt de McLaren-coureur naar Bahrein, om van wagen te wisselen met NASCAR-legende Jimmie Johnson.
Meest gelezen