Red Bull onderwerpt de Spec C-motor van Renault morgen aan een eerste evaluatie, om van daaruit de te varen koers voor de rest van het weekend te bepalen. De nieuwe Renault-motor moet immers een klap sneller zijn, maar de betrouwbaarheid kan niet gegarandeerd worden.
Voor een product dat zich nog niet heeft bewezen, moet Red Bull diep in de buidel tasten. De laatste specificatie Renault-motor kent een andere configuratie, waardoor Red Bull het nodige aan koelsystemen moet verplaatsen. Kostenplaatje voor dit alles: "Eén miljoen euro", aldus Red Bull-adviseur Helmut Marko. Tegelijk met de montage van de nieuwe verbrandingsmotor wordt ook de nieuwe MGU-K gemonteerd. Max Verstappen heeft in zijn motorenpoule nog ruimte om straffeloos van krachtbron te wisselen, dit in tegenstelling tot Daniel Ricciardo. De Australiër weet allang dat hem een forse gridstraf te wachten staat vanwege de installatie van een nieuwe motor. Mocht Verstappen zowel van verbrandingsmotor en MGU-K wisselen, dan wacht ook hem een gridstraf. De Nederlander heeft al meer MGU-K's verbruikt dan is toegestaan en zal dan tien plaatsen gridstraf aan de broek krijgen.
Meest gelezen