Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Toro Rosso denkt aan nemen van motorstraffen

Toro Rosso-teambaas Franz Tost zegt dat het team wel eens gebruik zou kunnen gaan maken van een vierde motor. Bij een vierde krachtbron zal er een penalty komen voor de desbetreffende coureur.

Logischerwijs wordt een motor zwakker naarmate er meer mee gereden wordt. De Formule 1 teams hebben drie motoren gekregen en als dit aantal wordt overschreden zal er een penalty volgen. Toro Rosso is in ieder geval bereid dat te doen. "Er komt een fase waarin we gaan kijken of het misschien beter is om een weekend te beginnen met een nieuwe krachtbron," legt hij uit tegen Motorsport.com. Hij vervolgt: "Als er een aantal duizend kilometer afgelegd is met de motor, dan komt er een moment waarop er gewoon minder vermogen is. Dan gaan we discussiëren wat de beste optie is, dat moment komt hoe dan ook."

De reglementen geven aan dat coureurs drie verbrandingsmotoren, MGU-H's en turboladers hebben. Van de MGU-K, de energieopslag en besturingselektronica mogen ze er maar twee gebruiken. "Eigenlijk is het een krankzinnige regel" , zegt Tost. "Vorig jaar mochten we het doen met vier motoren met een race minder." Ferrari dwarsboomde een versoepeling van het reglement. Tost: "Dat is hun goed recht. Zij denken daar een voordeel bij te hebben. Dat zijn de regels, dus we zullen ermee moeten leren leven." Toro Rosso maakt in 2018 gebruik van Honda-motoren. "Maar hoeveel power units we uiteindelijk nodig gaan hebben, weten we nog niet."

Viaplay

Unibet
Coureur
Team
Odds
Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+. Unibet Unibet
x
Red Bull Jos Verstappen spreekt zich over vriendschap tussen Max en Norris