Vorig jaar kon er door Red Bull Racing en Toro Rosso nog informatie worden uitgewisseld over de krachtbron van Renault. Dit jaar rijden beiden met een verschillende krachtbron en moet Toro Rosso het helemaal zelf doen. Een situatie die volgens technisch directeur James Key tot nu toe zonder problemen verloopt. "Natuurlijk hebben we ondervonden dat de installatie van de Honda motor compleet anders is dan voorheen met Renault. Toen wisselden we inderdaad de nodige informatie uit met Red Bull maar dat kan dit jaar niet meer. Nu doen we alles zelf."
"We werken nauw samen met Honda en dat was met Renault en Ferrari niet mogelijk. Toen kregen we gewoon een motor aangeleverd en moesten we die maar in de auto installeren. Nu overleggen we continu met Honda waardoor het eenvoudiger was om de motor te installeren in ons chassis." Natuurlijk houdt Red Bull Racing de ontwikkeling van Toro Rosso met Honda nauwkeurig in de gaten. De Oostenrijkse renstal met Max Verstappen en Daniel Ricciardo moet dit jaar namelijk besluiten met welke motorleverancier ze in 2019 gaan rijden. Honda is dan een serieuze optie. Voor technisch directeur Key is het geen enkel probleem als Red Bull overstapt naar Honda. "Dat is uiteindelijk hun keuze maar het werkte wel prima toen we gegevens met elkaar konden uitwisselen. En nee, ik ben niet bang dat we dan weer tweede viool gaan spelen. Wij hebben een ander contract met Honda als dat Red Bull dan zal krijgen. Wij hebben ons eigen driejarige contract. Als Red Bull erbij komt, heeft dat voor ons geen gevolgen."
Meest gelezen