De Honda-krachtbronnen lieten afgelopen zondag het grote Red Bull enigszins in de steek (vraag het Max Verstappen en Alexander Albon), maar AlphaTauri-teambaas Franz Tost heeft geen reden tot klagen. "De nieuwste generatie Honda-motoren brachten ons wat we er van verwachten", verklaart de Oostenrijker onder meer ter overstaan van RacingNews365 . "De Renaults konden ons bijvoorbeeld niet op de baan inhalen. Honda heeft met de nieuwste power-unit goed werk geleverd." De zevende plaats van Pierry Gasly stemt tot tevredenheid, al komt deze klassering met enig fortuin tot stand. "Die zevende plaats is echt goed", looft Tost zijn Franse pupil. "Daarover ben ik zeer tevreden." De uitvalbeurt van Daniil Kvyat in de slotfase van de race valt overduidelijk in minder goede aarde. "Daniil was een beetje ongeduldig en beschadigde zijn voorvleugel, waarop zijn wielophanging links achter knapte. Jammer, maar hij was tenminste snel. Dat is belangrijk." Neemt niet weg dat AlphaTauri nog het nodige werk te verzetten heeft in de ogen van Tost. "McLaren en Racing Point liggen duidelijk op ons voor, zeker drie tot vier tienden per ronde. Renault een beetje, evenals Ferrari. Maar we hebben veel opgestoken dit weekend. Daarom komen we al voor race twee in Spielberg met een aerodynamica-update. We hebben geen tijd te verliezen!" De doelstelling voor de Grand Prix van Stiermarken is volgens Tost helder: "Chaos, waar wij dan buiten blijven natuurlijk. Maar ik hoop in ieder geval op minstens een auto in Q3." Met medewerking van Dieter Rencken.
Meest gelezen
Nooit meer iets van de Formule 1 missen? Dat kan! Zet met een druk op de knop de Formule 1-kalender van 2026 in jouw agenda. Gebruik de button hieronder om hem in de agenda van je smartphone of pc te plaatsen en mis geen seconde van het nieuwe seizoen!
+ Toevoegen aan agenda + Toevoegen aan agenda
We hebben ook een versie met alleen de race en kwalificatie.
klik hier voor deze versie en meer uitleg.









