"Bij een gloednieuwe raceauto zoek je extra naar een goede setup, om te zien wat wel en juist niet werkt", aldus Rudy van Buren na vele testkilometers op meerdere circuits, die elk ook op de racekalender staan voor de Porsche Carrera Cup Deutschland 2021. "Alles wat binnen de mogelijkheden lag om tijdens de testdagen te doen, hebben we gedaan. Dus die kansen zijn gemaximaliseerd." De volledig nieuwe Porsche 911 GT3 Cup beschikt met 510 pk onder meer over extra vermogen ten opzichte van het vorige model. Het geheim van het goed leren kennen en afstellen van een nieuwe auto schuilt ‘m echter vooral in de details, weet ook Rudy: "De aanpassingen van het team en onze werkmethode, lijken al vruchten te hebben afgeworpen. Dat was zeker op Spa ook te merken." Halverwege april testte hij drie dagen op het Circuit van Spa-Francorchamps - waar op 29 april tevens het eerste raceweekend begint, voorafgaand aan de 6 uur van Spa-Francorchamps voor het FIA World Endurance Championship. De eerste kennismaking vond middels een roll-out met de spiksplinternieuwe bolide eind maart al plaats op de Nürburgring. Daarna volgden twee testdagen op Motorsport Arena Oschersleben. Na de onderbreking van de voorbereiding en start vorig seizoen, was er zo ditmaal genoeg kans om te testen. Hoewel: "In Oschersleben leken ski’s eerst beter geschikt dan banden, zo heftig was het weer. Toen de boel uiteindelijk wat droger werd, konden we toch aan de slag met slicks. Dat verliep heel positief. Uiteindelijk hebben we voor dat circuit volgens mij ook de juiste filosofie gevonden. Qua tempo op zowel nieuwe als gebruikte banden zitten we er goed bij. We zullen allemaal aan de bak moeten, maar daar ga ik in Spa gelijk goed voor zitten.” Naast bovengenoemde circuits voert het kampioenschap de deelnemers naar de Red Bull Ring, Monza, Circuit Zandvoort en de Sachsenring. De seizoensafsluiter wordt volgens de kalender halverwege oktober verreden op de Hockenheimring.
Meest gelezen