Pro Mazda-kampioen Rinus van Kalmthout, die kortgeleden zijn achttiende verjaardag vierde, rijdt eveneens rond met de stickers van Jumbo op zijn wagen. Van Eerd is erg trots op zijn protégé en steekt dat niet onder stoelen of banken.
Racingnews365 wilde graag weten hoe Van Eerd het voor zich ziet, wat betreft de sponsoring. Aan de ene kant is Verstappen natuurlijk al een statussymbool geworden in Nederland, Van Kalmthout is bij het grotere publiek nog wat minder bekend. "Rinus is al een symbool", lacht Van Eerd (51), "maar het is altijd de vraag hoe je op de beste manier aandacht kan genereren. We hebben, denk ik, goede keuzes gemaakt door niet over het fenomeen Max heen te willen gaan in Nederland. Er is waarschijnlijk ook geen plaats voor twee grote Formule 1-sterren in dit land." "Zodoende zijn we met Rinus het avontuur aangegaan in de Verenigde Staten, we wilden als Jumbo zijnde graag zien of we daar iets kunnen bewerkstelligen. Rinus zelf rijdt briljant, hij presteert perfect. De Van Kalmthoutjes zijn nog maar twee volledige seizoenen actief in de Verenigde Staten en moet je eens zien wat ze al hebben bereikt", wijst Van Eerd naar de kampioenschapstitel in de Pro Mazda (2018) en het vicekampioenschap in de USF2000 (2017). Met dank aan het veroveren van de titel in de Pro Mazda-klasse mag Van Kalmthout volgend jaar zijn opwachting maken in de laatste klasse onder de IndyCar Series, de Indy Lights. "Hij gaat binnenkort al in één van die wagens testen, we willen hem natuurlijk zo snel mogelijk als deelnemer tijdens de Indianapolis 500 zien!", besluit de supermarktmagnaat.
Meest gelezen