Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Van Eerd: "Verstappen past perfect bij ons merk"

Max Verstappen verschijnt de afgelopen regelmatig in Jumbo-commercials en het merk wordt door veel fans dan ook automatisch gelinkt aan de F1-coureur. In gesprek met RacingNews365 laat Frits van Eerd, eigenaar van de supermarktketen, weten waarom Max Verstappen de perfecte match is voor zijn merk.

Jaren geleden besloot van Eerd al om Max Verstappen te sponsoren in zijn weg richting de Formule 1. Dat deed de Brabander overigens niet alleen omdat hij een grote passie heeft voor de autosport: "Wanneer je iemand gaat sponsoren moet je natuurlijk weloverwogen beslissingen nemen. Je kunt niet zomaar iedereen gaan sponsoren. Het hielp dat ik een passie heb voor de autosport en dat ik al verschillende mensen in de autosport sponsorde", steekt Van Eerd van wal in exclusief interview met RacingNews365. "Toch is dat niet de reden geweest om ook met Verstappen aan de slag te gaan. Hij maakte namelijk niet alleen op de baan een goede indruk, maar ook in de gesprekken die we met hem voerden. Max was heel open en het was duidelijk dat hij en zijn vader een heel duidelijk plan voor ogen hadden. Dat is de reden dat we besloten om hem te sponsoren." Van Eerd ziet daarbij parallellen tussen de eigenschappen waaraan de autocoureur voldoet en hetgeen hij van zijn personeel en zichzelf verlangt: "Je zag toen al dat Max over de persoonlijke eigenschappen beschikte die ik ook van mezelf en mijn werknemers vraag. We moeten namelijk elke dag bezig zijn om onszelf te verbeteren en elke dag het uiterste uit onszelf te halen. Dat is overigens ook de boodschap die ik mee geef aan andere sporttalenten die wij sponsoren. We willen dat ze elke dag kei hard werken, net als dat onze werknemers dat ook op de zaak doen." De inzet van een talent, maar ook zijn houding zijn zeer belangrijk bij de afweging om een talent te sponsoren. Van Eerd schetst daarbij duidelijke kaders: "Als men vedette gedrag vertoont, dan zullen wij iemand niet sponsoren. Daar hebben we als bedrijf, maar ook ik persoonlijk, helemaal niks mee. Gewoon lekker met beide voeten op de grond blijven staan en kei hard je best doen, dat is ons motto."

Viaplay
x
LIVE Reacties na bizar einde sprintkwalificatie