Als Nyck de Vries van tevoren had kunnen tekenen voor twee derde plaatsen, waardoor hij zijn kampioenschapsleiding flink uit zou breiden, dan had de Nederlander waarschijnlijk zonder te kijken zijn krabbel gezet. Achteraf is het Oostenrijkse Formule 2-weekend echter eentje met twee gezichten: De Vries hád in principe tweemaal kunnen zegevieren. In de hoofdrace op zaterdag leek er geen vuiltje aan de lucht voor De Vries, die vanaf poleposition het veld in zijn greep hield. Op vijf ronden van de meet bleken zijn Pirelli-banden echter dusdanig versleten dat drie achtervolgers hem bij het nekvel konden grijpen. De Vries finishte op P4, maar kreeg de derde plek cadeau vanwege een tijdstraf voor een concurrent. Vanwege de omgekeerde grid moest de Nederlandse Formule 2-klassementsleider, die zijn races afwerkt voor het ijzersterke ART Grand Prix, als zesde vertrekken in de sprintrace op zondag. In de openingsfase van die race had De Vries het mes ontegenzeggelijk tussen de tanden. Binnen drie ronden werd het complete veld opgerold en vond de 24-jarige uit Sneek zichzelf alweer terug op de eerste plaats. Een bizarre situatie wierp de Nederlander echter terug tot de zesde plaats. Bij het uitkomen van de Schlossgold-bocht kwam zijn wagen pardoes op pitlimiet-snelheid te rijden, waardoor de achteropkomende rijders De Vries zonder al teveel moeite passeerden. Sergio Sette Camara, de man die zich zaterdag nog haast onmogelijk had gemaakt door nota bene teammaat (en De Vries' kampioenschapsrivaal) Nicholas Latifi in de rondte te tikken, ging vervolgens met de eerste plaats en de uiteindelijke overwinning aan de haal. De Formule 2-coureurs leken maar al te goed te beseffen dat bandenmanagement in de 28 ronden tellende race belangrijk was - immers, voor de sprintrace hoeft er niet per se een pitstop te worden gemaakt. Juist op het moment dat de rijders besloten elkaar te laten leven om het rubber te sparen, werd het veld opgeschrikt door een flinke crash. De remmen van Louis Deletraz’ Carlin begaven het terwijl de jonge Zwitser instuurde voor de eerste bocht. Deletraz maakte een flinke smak, maar kon gelukkig ongedeerd uitstappen. Wel achtte de wedstrijdleiding het nodig om de race te neutraliseren, zodoende werd de safety car naar buiten gestuurd. Na de safety car-fase kon De Vries zich opwerken naar een uiteindelijke derde plaats, eentje die hij in de slotronden met hand en tand moest verdedigen ten opzichte van Mick Schumacher. De jonge Duitser reed een fenomenale race - hij was namelijk gestart vanaf de achttiende plaats (!). Naast Sette Camara en De Vries mocht ook Luca Ghiotto de gang naar het podium maken, Latifi kwam wederom tekort met P6. Zodoende heeft De Vries een nu wel héél gezonde voorsprong in de strijd om de F2-titel. De Vries heeft 152 punten op zijn conto, dankzij het rijden van de snelste raceronde scoorde hij namelijk ook nog twee bonuspunten. De teller van Latifi staat op 115, Sette Camara bezet nu de derde plek met 107 punten. Het Formule 2-geweld vervolgt over twee weken, wanneer er twee races op het legendarische circuit van Silverstone worden gereden.
Meest gelezen