Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Vergelijk: De Ferrari van 2017 vs 2018

Het Formule 1 team van Ferrari lanceerde donderdag de SF71-H. De opvolger van de succesvoller SF70-H. Na een succesvol 2017-seizoen hebben de Italianen met man en macht gewerkt aan het verbeteren van hun bolide. De SF71-H is een mooie verschijning geworden en op een aantal vlakken flink onder handen genomen.

Vanuit het boven- en vooraanzicht is duidelijk zichtbaar dat de nieuwe Ferrari een doorontwikkeling is van zijn voorganger. De neus is nagenoeg ongewijzigd en de voorvleugel heeft diverse wijzigingen ondergaan, maar schokkend is het niet. De brake-ducts van de 2018 versie zijn daarentegen veel kleiner. Wat opvalt is dat de hoge en kleine openingen van de sidepos nog kleiner zijn geworden.

Ferrari heeft voor een andere strategie bij de bardgeboards gekozen. Het witte bardgeboard (2017) heeft in 2018 een compleet andere vorm gekregen. Let daarbij ook op de knik in het donkere deel. De zijstructuur van vleugelementen was in 2017 al druk. Dit jaar is het nog drukker geworden. Deze ingewikkelde aerodynamische materie moet niet alleen zorgen voor meer downforce en een optimale geleiding van de wind, het moet ook de wind de sidepods inblazen. Daar zien we nu twee kleine openingen in plaats van een. Achter zien we vanzelfsprekend een nieuwe enginecover zonder shark-fin, maar met een kleine T-wing. De 2018-variant is uitgerust met een compleet nieuwe achtervleugel.

Viaplay
x
Breaking Hulkenberg eerste aanwinst voor F1-project Audi