Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Vergelijk: De Saubers van 2017 en 2018 naast elkaar

Met de nieuwe Alfa Romeo Sauber Formule 1-bolide begint het team van Sauber aan een nieuw hoofdstuk. Een hoofdstuk waar door de samenwerking met Alfa Romeo en een toegenomen budget meer ruimte is voor de ontwikkeling van de auto, een gegeven dat direct terug te zien is aan de auto van 2018.

Van de zijkant bekeken valt al direct een aantal dingen op. Geheel in lijn met wat we vorig jaar in toenemende mate zagen, heeft ook Sauber een tal van vanes achter elkaar geplaatst, ten opzichte van een enkel exemplaar op de auto van vorig jaar. Daarnaast lijkt de auto meer rake te hebben. De achterkant lijkt aanzienlijk hoger op zijn wielen te staan dan de voorkant van de wagen, iets waar bijvoorbeeld Red Bull heel erg om bekend staat.

Zoals bij elke nieuwe 2018-bolide kun je nu eenmaal niet om de Halo heen. Maar aan weerszijden vallen smallere en hogere sidepods op, wat geheel in lijn is met de filosofie die Haas en Williams ook al volgen. Boven het hoofd van de coureurs heeft de luchtinlaat ten opzichte van de 2018-bolide extra kanalen gekregen, om zo de fonkelnieuwe Ferrari-krachtbron van de juiste koeling te voorzien.

Een blik op de voorkant van de wagen toont een relatief ongewijzigde filosofie voor wat betreft de voorvleugel. Het puntje van de neus is echter wel compleet anders en vertoont overeenkomsten met die van de Force india van vorig jaar. Twee gaten zorgen ervoor dat de luchtstroom door de neus van de auto naar de S-duct wordt geleid. Daarmee streeft het team naar een zo optimaal mogelijke luchtstroom over de auto.

Viaplay
x
Topontwerper 'Newey verlaat Red Bull Racing aan het einde van het seizoen'