Verlies sponsor kost Ferrari $ 40 miljoen per jaar

28 nov. 2017 07:36 Ruud Dimmers 0 reacties
Het Formule 1 team van Ferrari moet op zoek naar een nieuwe grote sponsor. De Santander bank heeft besloten om haar contract met de Scuderia niet te verlengen.

Santander vertrekt bij Ferrari

Santander werd in 2010 de hoofdsponsor van het Italiaanse team nadat Fernando Alonso voor Ferrari kwam rijden. Ondanks het vertrek van de Spanjaard eind 2014 bij Ferrari bleef Santander het team trouw.

Het aflopende contract wordt echter niet verlengd. Ferrari had een voorstel gedaan om wederom een nieuwe deal te sluiten, maar Santander wil de $ 40 miljoen per jaar niet langer in de Formule 1 investeren. De sponsorperiode van zeven jaar kostte het team liefst $ 280 miljoen.

Ondanks het einde van het contract kijkt Santander positief terug op de samenwerking met Ferrari. Juan Manuel Cendoyais, hoofd commercie, laat weten dat de opbrengsten van de deal hoger waren dan de kosten.

In totaal heeft Santander een bedrag van liefst $ 450 miljoen per jaar beschikbaar voor sponsoring. Hiervan gaat het gros op aan voetbalsponsoring.

Reacties

Er ging iets mis bij het ophalen van de reacties... Kom op een later moment terug om de reacties te lezen.

Je bericht kon niet worden geplaatst. Probeer het nogmaals of log opnieuw in

Om te reageren op dit artikel moet je ingelogd zijn.
Een account is gratis. Bekijk alle voordelen van een account hier.

De voordelen van een account:

  • Reageren op artikelen

  • Toegang tot exclusieve content

  • Win mooie prijzen met quizen en spellen

  • Profiteer van exclusieve voordelen