Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Verstappen: "Dan had Red Bull maar een betere auto moeten hebben"

Dit weekend racen de coureurs wederom in Bahrein, maar nu op de 'oval'-variant van het circuit. Een baan die op papier minder goed past bij de Red Bull-bolide. Max Verstappen is er nuchter onder: "Dan hadden we maar een betere auto moeten bouwen".

Het Grand Prix-weekend van Sakhir is ondanks de onveranderde locatie weer heel anders dan het Grand Prix-weekend van Bahrein, dat afgelopen weekend werd afgewerkt. Ten eerste is het tijdschema aanzienlijk anders, waardoor de sessies nog later op de dag zijn voor de Formule 1-coureurs. Het zorgt ervoor dat de slaapritmes van de coureurs ietwat verstoord worden. Laat naar bed en lekker uitslapen, dat is het devies. Verstappen hoor je in ieder geval niet klagen. "Daar hou ik wel van, ik vind het fijn. Het is lekker relaxed. Ik denk dat ik net niet op het slaapschema van het raceweekend in Singapore zit", zo verwijst hij naar de avondrace in Zuidoost-Azië. "Maar het voelt wel goed." Niet alleen het tijdschema is anders, ook de lay-out van het circuit is compleet verschillend. Er wordt grotendeels vol gas gereden en de baan is slechts 3,543 kilometer lang. Verstappen voorziet dan ook een chaotische kwalificatie. "Ja, dat denk ik wel", geeft hij toe als hij in gesprek met onder meer RacingNews365 wordt gevraagd naar de gevolgen van de veranderde lay-out. "Je kan het niet vermijden met zo'n korte baan, met zo weinig kilometers aan asfalt. Het is altijd afwachten, maar ik denk wel dat het druk gaat worden ja", aldus de Red Bull-coureur, die wel begrip op kan brengen voor de aangepaste lay-out. Twee keer racen op hetzelfde circuit vindt hij maar niks. "Ik snap wel dat ze het wat anders willen doen, want twee keer hetzelfde zoals op Silverstone is ook saai. Dan heb je dat ook al wel weer gezien. Ik snap het dus wel, maar ik denk dat de lay-out best kort is en dat mensen gaan klagen vanwege al het verkeer. Hopelijk worden we allemaal positief verrast en is het dit weekend heel spannend", sluit hij af. Als coureur zal het wel geen uitdagende lay-out van het circuit zijn, toch? Verstappen houdt zich daar momenteel niet echt mee bezig, erkent hij. "Ik kijk naar de performance, en die is voor ons minder op deze lay-out op dit circuit. Dat is jammer voor ons, maar dan hadden we maar een betere auto moeten hebben met meer vermogen", lacht hij. "Zo kan je er ook naar kijken." Want eerder dit jaar ging het bijvoorbeeld in Monza - een circuit waar vermogen net als komend weekend een grote rol speelt - ook niet bepaald van een leien dakje voor Red Bull. Zo erg als destijds in Italië hoopt Verstappen niet dat het dit weekend zal zijn. "Dat hoop ik echt niet, maar dat gaan we zien. Het circuit is wel verschillend, want er zijn wel wat bochten waar je echt het verschil kan maken. Op Monza kiest iedereen voor een set-up met heel weinig downforce, waardoor wij op de rechte stukken tekort kwamen. Hier zullen de set-ups wel wat verschillen van elkaar. Laten we hopen en bidden dat het hier beter is." Met medewerking van Dieter Rencken . Romain Grosjean overleefde een horrorcrash tijdens de GP van Bahrein. Max Verstappen was allerminst onder de indruk van Alexander Albon en voert de druk op Red Bull op. Dit en meer in de F1-podcast van RacingNews365 met Tom Coronel, Ruud Dimmers en host Thomas van Groningen, die hieronder is te beluisteren.

Viaplay
x
Trucje Verstappen verklaart opzienbarend Red Bull-trucje