Concurrentie is de normaalste zaak van de wereld in Formule 1. Coureurs zijn niet de beste vrienden en proberen elkaar op vrijwel elk vlak af te troeven. In gesprek met het Oostenrijkse ServusTV geeft Max Verstappen antwoord op de vraag hoe het zit met concurrentie in de sport. "Volgens mij is dat iets heel normaals. Zo'n 90 procent in de Formule 1 heeft gekart en tegen de meesten heb ik zelf ook gereden. Daar hebben we ook wel eens problemen met elkaar gehad, maar dat is nu allang voorbij", meent Verstappen. Echt klaar is het natuurlijk nooit helemaal, denkt de Red Bull-coureur. Concurrentie zal er altijd blijven, onderling tussen teamgenoten of met coureurs van andere teams. Wel denkt Verstappen dat de concurrentiestrijd er in de Formule 1 misschien anders uitziet dan vroeger bij het karten. "Toen we dertien, veertien waren was de droom van iedereen om in de Formule 1 te komen. Dat was toen de inzet van de concurrentiestrijd. Nu zitten we allemaal in de Formule 1, waarbij het er nu om draait om bij het beste team terecht te komen."
Meest gelezen
Nooit meer iets van de Formule 1 missen? Dat kan! Zet met een druk op de knop de Formule 1-kalender van 2026 in jouw agenda. Gebruik de button hieronder om hem in de agenda van je smartphone of pc te plaatsen en mis geen seconde van het nieuwe seizoen!
+ Toevoegen aan agenda + Toevoegen aan agenda
We hebben ook een versie met alleen de race en kwalificatie.
klik hier voor deze versie en meer uitleg.









