Welkom bij RacingNews365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RacingNews365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
Meld je aan
Max Verstappen

Verstappen doet zijn beste Mercedes-imitatie: "Oh, huh, nu zijn de rollen opeens omgedraaid!"

Zijn er in de F1-paddock mensen die oprecht geloven dat Mercedes het moeilijk heeft met de nieuwe W13? Carlos Sainz in ieder geval niet en naar nu blijkt Max Verstappen ook niet.

Hamilton Sainz Bahrain
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Bahrain Int. Circuit

Gedurende de wintertest in Bahrein werd er volop gesproken over Mercedes, veel meer nog dan twee weken geleden in Barcelona. Dat kwam door die agressieve upgrade van de W13, die opeens nauwelijks nog sidepods had. Was dat wel legaal, zo vroeg men zich af? Of was die auto wel 'in de geest van de nieuwe regels' ontworpen? Mogelijk zwakt die discussie wat af als blijkt dat het concept het team niet dat brengt waar het op hoopt.

En vooralsnog geeft Mercedes daadwerkelijk aan dat men worstelt met de nieuwe auto's en de nieuwe regels. De W13 zou meer last hebben van porpoising dan veel andere teams. Niet voor niets gaf Hamilton aan overwinningen al uit zijn hoofd te zetten. Carlos Sainz echter gelooft geen woord van het in zijn ogen sandbaggende Mercedes en ook Max Verstappen moet wel een beetje lachen om de tactieken van Mercedes. Hij is geneigd het met de Ferrari-coureur eens te zijn.

Verstappen neemt 'problemen' Mercedes met korreltje zout

"Dat gaat natuurlijk altijd zo. Als een ander team goed voor de dag komt, zeggen ze al gauw 'oh nee, wij zijn niet de favoriet. Maar dan bij de eerste Grand Prix zeggen ze 'oh nee, we hebben de rollen zo goed om weten te draaien in een week tijd. Niet normaal, dankjewel aan iedereen in de fabriek en aan alle mensen'", aldus Verstappen, terwijl hij zijn stem extra zwaar aanzet.

De concrete zorgen waar Mercedes over rept, neemt de Red Bull-coureur ook met een korreltje zout: "Dat was vorig jaar ook en uiteindelijk bleken ze toen nog altijd enorm sterk", vervolgt de wereldkampioen in gesprek met onder andere RacingNews365.

Druk over de legaliteit van de Mercedes en over het vraagstuk of de spiegels wel 'in de geest van de regels' zijn ontworpen, maakt Verstappen zich allerminst: "Dat is niet mijn probleem. Ik moet gewoon zorgen dat wij onze zaken hier goed voor elkaar hebben."

Ook interessant:

'Max Verstappen blijft racen zolang er autosport is'

Wanneer stopt Max Verstappen met racen? Is de Nederlander een pestkop op het asfalt? Is het terecht dat Nikita Mazepin de F1 moest verlaten? Tom Coronel neemt je mee langs een aantal hot topics in de F1!

Formule 1 wintertest Bahrein 2022 RN365 Nieuwsdossier

20 reacties

RN365 Special
Is deze wiskundige formule het geheim van Red Bull-topontwerper Adrian Newey?

Het is één van de meest besproken topics in de Formule 1 van dit seizoen: porpoising. Heeft Red Bull-topontwerper Adrian Newey de juiste formule gevonden om het probleem in kaart te brengen en daarnaar te handelen?

Lees meer
Viaplay
x
Formule 1-podcast Nog volop werk aan de winkel voor Verstappen en Red Bull