Na de Grand Prix van Australië werd duidelijk dat de Red Bull RB15 wat tekort komt ten opzichte van de concurrenten van Ferrari en Mercedes op aerodynamisch vlak. In de zoektocht naar meer downforce test Red Bull in Bahrein met twee verschillende achtervleugels. Max Verstappen gaat de baan op met aanzienlijk meer 'vleugel' dan teamgenoot Pierre Gasly. Dat meldt Formule 1-reporter Albert Fabrega. Waar Red Bull de aflopen jaren juist kon leunen op downforce-sterke bolides en het op motorgebied juist tekort kwam, lijken de rollen nu enigszins te zijn omgedraaid. De komst van Honda heeft het aantal beschikbare pk's behoorlijk doen toenemen, maar Helmut Marko belooft zijn coureurs dat ook de aerodynamische achterstand snel zal worden ingehaald.
1111209216558145536
Red Bull probará mañana 2 configuraciones aero. Gasly con ala d menos carga, Verstappen con más carga tipo Australia. pic.twitter.com/VA9n40XYse — Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 28 maart 2019
Meest gelezen