De eerste gridstraf dreigt voor Max Verstappen al bij zijn thuisrace in België. In Hongarije viel de Nederlander uit met een defecte MGU-K en de komende dagen moet uitwijzen of Verstappen nog een oud, opgelapt, exemplaar kan gebruiken. Anders volgt direct een gridstraf van tien plaatsen. Een race later, op het supersnelle circuit van Monza, zal Red Bull volop onderdelen wisselen bij de bolides van Verstappen en Ricciardo. Dit betekent dat er ook gewisseld wordt naar de nieuwe, krachtige spec-C motor van Renault. In Italië is Red Bull normaliter kansloos voor een goed resultaat, omdat het een powercircuit is. Concurrenten Ferrari en Mercedes beschikken over aanzienlijk meer vermogen en Red Bull wil door de gridstraffen daar te incasseren deze ontlopen op kansrijke circuits. Daarbij zet het vol in op de GP's van Singapore en Mexico waarbij Verstappen en Ricciardo in staat geacht moeten worden om succes te boeken. Vorig jaar kwalificeerde Verstappen zichzelf als tweede in Singapore, maar haalde hij de eerste bocht niet na een spectaculaire startcrash met de beide Ferrari's. In Mexico kwalificeerde de Red Bull-coureur zichzelf wederom als tweede, om na een ijzersterke race de overwinningsbokaal mee naar huis te nemen.
Meest gelezen