Max Verstappen was met een interessant strategisch steekspel bezig tijdens de Grand Prix van Spanje, al was het lange tijd de vraag of het echt tot iets zou leiden. Hij reed lange tijd op P3 rond en kon de McLaren-coureurs nog enigszins het vuur aan de schenen leggen, al kwam daar in de slotfase van de race ineens verandering in. Een wissel naar een set harde banden maakte het voor Verstappen lastig om grip te vinden bij de herstart na de safety car, waardoor hij Charles Leclerc op zijn dak kreeg.
Daar baalde de Nederlander in eerste instantie al flink van, zo legt hij uit tegenover Viaplay. "Ik had nul grip, dus de auto brak helemaal uit in de laatste bocht. En daarna op het midden van het rechte stuk word ik opeens tegen mijn wiel aangereden."
Maar vervolgens werd het nog erger, toen hij George Russell tegenkwam in bocht één. Verstappen belandde buiten de baan en moest via een omweg weer terugkeren, maar behaalde zo wel een voordeel in dat gevecht met Russell. "En daarna opeens in de eerste bocht... Ja, je mag zelf invullen wat daar gebeurt. Ik denk dat het redelijk duidelijk was, maar dan is het wel frustrerend dat je die positie terug moet geven."
En dat hij het daar niet mee eens was, stak hij niet onder stoelen of banken. "Nee, daar was ik het duidelijk niet mee eens. Dat kon je wel zien. En dan krijg je die straf voor dat andere moment... Ja, dat is zo."
Over het verdere verloop van de situatie wil Verstappen echter niet veel kwijt. "Ja, we reden tegen elkaar aan." Maar kon Verstappen die touché voorkomen? "Klopt", zo erkent hij zijn eigen fout. Tot slot heeft Verstappen ook geen antwoord op de vraag hoe het dan kon gebeuren. Althans, de Nederlander houdt zijn kaken stijf op elkaar. "Geen idee. Ik weet het niet."
Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!