Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Verstappen heeft behalve in Nederland ook in Japan een groot leger aan fans

Na jaren met Renault-motoren te hebben gereden, maakten Max Verstappen en Red Bull in 2019 de overstap naar Honda. De Nederlander is niet alleen onder de indruk van de ontwikkeling van de nieuwe motorleverancier, ook de steun die hij van het merk en de lokale bevolking krijgt, ontvangt Verstappen met open armen.

Het partnerschap met Honda heeft van Red Bull in zekere zin een fabrieksteam gemaakt, de Japanse motoren worden enkel geleverd aan de Formule 1-teams van de energiedrankfabrikant. Met Honda is er ook een grote schare fans meegekomen uit eigen land, die onvoorwaardelijke steun bieden aan het merk. Voor een coureur als Max Verstappen, die de zogeheten 'Orange Army' al achter zich heeft, is de support toch een bijzondere gewaarwording. De Nederlandse ster van het Red Bull-team vertelt zeer onder de indruk te zijn van de steun die hij krijgt uit Japan, zowel van Honda als de over-enthousiaste fans. Bij het bezoeken van de fabriek in Sakura raakte Verstappen overweldigd door de toewijding en passie van de werknemers. "Het was heel gaaf om de passie te zien van de mensen die voor Honda werken, hoeveel liefde zij hebben voor de Formule 1", vertelt Verstappen. "Ik geniet iedere keer van mijn reizen naar Japan, normaal gesproken kan het best saai zijn om naar de fabriek te gaan, maar dat gevoel heb ik bij Honda niet zo. Ik heb geloof ik wel tweeduizend high-fives uitgedeeld daar", aldus de opgewekte Limburger. Het werd Verstappen eens te meer duidelijk hoeveel de activiteiten van een Japanse constructeur voor de bevolking betekent, toen hij met Red Bull-Honda dit jaar aankwam in het land voor de Gran Prix op het circuit van Suzuka. "Het was een waanzinnig gevoel om te zien hoeveel mensen daar naartoe waren gekomen om het team te steunen. Jammer genoeg konden we ze op zondag niet het resultaat geven dat ze wilden zien, maar volgend jaar proberen we het gewoon opnieuw", besluit een optimistische Verstappen. Houdt de FIA de hand boven het hoofd van Ferrari? Hoor daarover meer in de nieuwste F1-podcast van RacingNews365, met F1-journalisten Ruud Dimmers, Jan van der Burgt en gastheer Jeroen van Inkel.

Viaplay
x
LIVE Eerste vrije training Formule 1 GP China 2024