Max Verstappen dook in de negentiende ronde van de race naar de binnenkant van de haarspelbocht, die volgt op het lange rechte stuk achterop het Shanghai International Circuit. De Nederlander probeerde daarmee Sebastian Vettel te passeren, maar de Duitser wist hem voor te blijven, hetzij nipt. Zij aan zij vervolgden de Ferrari-coureur en Red Bull-rijder hun weg. In 2018 was er een vergelijkbare situatie, die echter resulteerde in contact en een spin voor beide mannen. "Vorig jaar moest Max meer aanvallen omdat 'ie van verder naar achteren kwam. Hij vergaloppeerde zich toen", blikt Tom Coronel terug voor RacingNews365 . "Max durft nu meer zijn verlies te nemen en om te zetten in een volgende aanval. Daardoor finisht hij nu steeds en staat 'ie derde in het wereldkampioenschap - terwijl de auto eigenlijk maar goed genoeg is voor P5!" Volgens de WTCR-coureur komt de ommekeer ook door een stukje wederzijds respect: "Dit werkt altijd van twee kanten, niet alleen door Max. Er is respect voor elkaar. Dat zie je nu ook aan de manier waarop de coureurs over hem praten, zoals Vettel. Ik ken dat zelf ook uit het toerwagenracen. Tegen Gabriele Tarquini race ik anders dan tegen Andy Priaulx. Zo houdt zelfs Lewis Hamilton tijdens een race rekening met Max. Hoeveel risico wil je immers nemen? Je weet dat Max voor elk gat gaat!" De Limburger is sinds zijn F1-debuut in 2015 vaker dan eens betrokken geweest bij incidenten op de baan. Coronel verbaast zich dan ook niet over het proces dat de Verstappen doorlopen heeft. "Max was eerst de wildebras die overal tussen wilde komen, dat accepteerde men niet. Nu wel! Gevechten op de baan mogen - moeten zelfs- een beetje gemeen zijn. Toen hij in de Formule 1 kwam, heeft hij die wereld wakker geschud door zijn rijstijl als jong jochie. Hij doet natuurlijk dingen waarvan ik ook denk: dat kán niet. Aan zijn rijden zie je dat alles op de limiet gaat. Dáárom willen we F1 kijken."
Meest gelezen