Red Bull had gehoopt dat ze mee konden strijden voor de poleposition, maar Mercedes hield huis tijdens de kwalificatie. Max Verstappen bleef teamgenoot Alexander Albon ruim voor, maar moest ruim een halve seconde toegeven op Valtteri Bottas en Lewis Hamilton. "Ik ben blij om als derde te starten. We beschikken daarbij ook over een andere bandcompound om de race op te beginnen. Dat wordt interessant, want het wordt morgen ook aanzienlijk warmer. Ik hoop dat dit in ons voordeel is", aldus Verstappen direct na afloop van de kwalificatie. De Nederlander was realistisch: "Vandaag was Mercedes een klasse apart, helaas. Laten we zien wat we morgen kunnen doen." De aanval is de beste verdediging en Verstappen wil dan ook toeslaan tijdens de race. Op de medium compound hoopt hij het verschil te kunnen maken met Mercedes. "Vorig jaar waren we niet zo sterk tijdens de kwalificatie, maar ik verwacht dat we wat beter presteren tijdens de race. Ik ben de enige coureur uit de top 10 die op een afwijkende bandencompound start. We hebben niets te verliezen en ik ga het Mercedes zo moeilijk proberen te maken."
Meest gelezen
Nooit meer iets van de Formule 1 missen? Dat kan! Zet met een druk op de knop de Formule 1-kalender van 2026 in jouw agenda. Gebruik de button hieronder om hem in de agenda van je smartphone of pc te plaatsen en mis geen seconde van het nieuwe seizoen!
+ Toevoegen aan agenda + Toevoegen aan agenda
We hebben ook een versie met alleen de race en kwalificatie.
klik hier voor deze versie en meer uitleg.









