Mocht je op een of andere manier de discussie hebben gemist over de achtervleugel van Red Bull, dan hier een korte samenvatting: de achtervleugel waarmee Max Verstappen en Sergio Perez rijden is relatief flexibel, ook al heeft deze alle tests doorstaan. Daarmee winnen ze wat tijd op de rechte stukken. Mercedes, dat zelf een erg rigide achtervleugel heeft, was het daar niet mee eens en kaartte het probleem aan. De FIA besloot op eigen houtje om de tests aan te scherpen waarmee de flexibiliteit wordt gemeten, waardoor Red Bull en enkele andere teams per 15 juni aanpassingen door moeten voeren. Verstappen, die momenteel net als zijn team aan de leiding gaat in het kampioenschap, wordt door het Britse Sky Sports gevraagd naar alle ontwikkelingen omtrent zijn achtervleugel. Hij is niet onder de indruk van de situatie. "Het is wat het is. Ik kan begrijpen dat mensen op onderzoek uitgaan op het moment dat we een goede wagen hebben. Ik kan begrijpen dat mensen klagen, maar tot op heden voldoen we aan alle regels. Er is helemaal niets mis met onze achtervleugel", benadrukt Verstappen, die ziet dat de concurrent probeert het momentum van Red Bull te stoppen. "Natuurlijk proberen ze ons af te remmen", oordeelt Max, die op zijn beurt wijst naar flexibele voorvleugels, zonder Mercedes bij naam te noemen. "Als je naar het grote plaatje kijkt, dan is het meest belangrijke en dominante deel van een Formule 1-wagen de voorkant, en wij flexen op dat vlak niet zoveel als sommige teams", aldus Verstappen.
Meest gelezen