Rond de Grand Prix van Monaco werd duidelijk dat de achilleshiel van Red Bull de wielophanging was. De configuratie maakt dat de RB20 zich met name in langzame bochten niet makkelijk over de kerbstones laat manoeuvreren. Red Bull-adviseur Helmut Marko legde uit dat dat onder andere te maken had met een gebrekkige correlatie tussen de simulator en de praktijk.
Het is een in de basis zorgwekkend statement, want als er structureel iets niet klopt in die wisselwerking tussen de virtuele en de echte wereld, kan een oplossing moeilijk te vinden zijn. Maar op de donderdag voorafgaand aan de Formule 1 Grand Prix van Canada nuanceert Verstappen die uitspraak enigszins, al spreekt hij Marko ook niet geheel tegen.
"Misschien dat het er mee te maken heeft dat de situatie iets te gunstig geschetst werd met betrekking tot het afstellen van de auto. Maar het is nu eenmaal zo dat sommige circuits beter tot uiting komen dan andere circuits", aldus de wereldkampioen tegenover onder andere RacingNews365.
"Ik denk dat iedereen hier dat wel zal herkennen als je hen daar naar vraagt. Het is erg moeilijk om met de sim altijd de spijker op de kop te slaan. Maar het is nog altijd een zeer handige tool. Het helpt ons als coureurs vooruit en we kunnen veel uitproberen. Maar voor sommige circuits werkt die tool beter dan voor andere."
Gevraagd wat voor omstandigheden Verstappen op zondag liever heeft, regen of droog, haalt hij zijn schouders op: "Dat maakt mij niks uit. Nat of droog, het is mij om het even."
Bij winst van Verstappen of een andere favoriet in China, pak je bij Unibet maar liefst 50x je inzet!
Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor nieuwe spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+
Win 50 keer jouw inzet!Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!