In de persconferentie werd poleposition-man Max Verstappen op de zaterdag geflankeerd door Lewis Hamilton (2e) en Valtteri Bottas (3e). De eerste conclusie van de interviewer van dienst was dat de nieuwe regels de auto's met een lage rake (bijvoorbeeld Mercedes) harder raken dat de auto's met een hoge rake (Red Bull). Hamilton antwoordde dat die regels nu eenmaal bedoeld waren om Mercedes af te stoppen . Hij rondde zijn betoog af door te stellen dat Mercedes niet zal treuren 'en wel in is voor een uitdaging', maar Max Verstappen dacht er een stoel verder het zijne van. Hij is het niet eens met de stelling. "Wij hanteren deze filosofie (hoge rake, red.) al jaren. Ik denk dan ook niet dat je daar zomaar naar kunt wijzen", aldus de Red Bull-coureur, die vervolgens uitlegt waarom Red Bull in zijn ogen een stuk sneller is geworden in plaats van Mercedes een stuk langzamer. "Dat heeft met verschillende aspecten te maken. We wisten vorig jaar wat onze zwakheden waren en dat had niet enkel met de rake te maken. Ook op motorisch vlak heeft Honda bijvoorbeeld heel hard gewerkt om de krachtbron te verbeteren en sowieso heeft men daar geweldig werk geleverd." En Valtteri Bottas dan, had die er nog een mening over? Nee eigenlijk niet: "Ik heb hier geen antwoord op. Ik houd van al dat aero-gedoe, in dat opzicht ben ik wel een beetje een nerd. Ik vind het machtig interessant, maar ik heb geen inhoudelijke kennis over het aerodynamische concept van Red Bull." "Ja, ze hebben een hogere rake, maar in hoeverre de nieuwe regels dat beïnvloeden? Ik denk vooral dat Red Bull overall een sterk pakket heeft. De motor, het chassis én de aerodynamica zijn goed. Wij moeten het gewoon beter doen."
Meest gelezen