Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Verstappen roept op tot verandering aan track limits

Max Verstappen heeft dit seizoen al heel wat te maken gehad met track limits. Al tijdens de seizoensopener verloor hij de race in Bahrein, nadat hij zijn plaats terug moest geven aan Lewis Hamilton. Vorig weekend was het weer raak, en de Nederlander legt uit wat hij er graag anders aan wil zien.

Track limits zijn dit seizoen tot op heden het onderwerp van gesprek. Zeker het Red Bull-management kan er maar niet over ophouden. Na afloop van het Grand Prix-weekend in Portugal, toen Max Verstappen zijn poleposition op zaterdag én zijn extra WK-punt voor de snelste ronde in moest leveren omdat hij de track limits had overschreden, gingen zowel Helmut Marko als Christian Horner weer los. Ze waren niet blij met de volgens hen inconsistente naleving van track limits en Marko riep zelfs op tot verandering. In aanloop naar de Grand Prix van Spanje verklaart Verstappen na een vraag van RacingNews365 wat hij van de soms verwarrende track limits denkt. "Op sommige circuits is het lastig om te handhaven. We moeten een oplossing vinden daarvoor", erkent de Nederlander. "Ik snap dat we op sommige circuits samen racen met bijvoorbeeld de MotoGP. Zij willen natuurlijk andere kerbstones dan de kersbtones die wij in de Formule 1 fijn vinden, maar we moeten een middenweg zien te vinden die voor beide partijen werkt. Met onze bochtensnelheid kunnen we namelijk echt elke millimeter van de baan 'misbruiken', omdat we zoveel grip hebben met deze auto's." "Dat maakt het heel lastig soms om echt in te schatten wat de track limits zijn", vervolgt de Red Bull-coureur. "Vanuit mijn kant denk ik dat we wat meer grindbakken neer moeten leggen. Soms willen circuits dat natuurlijk niet, want als mensen tijdens track days van de baan raken komt dat grind op de baan en moet het weer schoongemaakt worden. Dat kost natuurlijk allemaal geld. Soms is het wat verwarrend, zeker voor buitenstaanders. Soms zijn het de witte lijnen, soms de kerbstones. We kunnen het veel beter maken door een 'harde' limiet te hebben zodra je de kerbstone afgaat", waarmee hij niet per se doelt op een betonnen muur, maar wel op grind of gras.

Viaplay

Unibet
Coureur
Team
Odds
Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+. Unibet Unibet
x
Portimao Verstappen test Ferrari in Portugal