Max Verstappen ging helemaal los op de radio toen Red Bull hem op het allerlaatste moment terug naar de pitstraat riep, terwijl de Nederlander slechts enkele honderden meters verwijderd was van de poleposition. De reden: hij had te weinig brandstof aan boord. Als hij de pole had gepakt, dan was hij daarom waarschijnlijk gediskwalificeerd geweest, omdat de Red Bull-bolide te weinig brandstof in de tank had om gecontroleerd te kunnen worden door de FIA. Tegenover het aanwezige journaille, waar RacingNews365 deel van uitmaakt, was Verstappen niet mild. Hij liet weten zeer teleurgesteld te zijn en zette veel vraagtekens bij het handelen van zijn team. Dat in tegenstelling tot bijvoorbeeld een Charles Leclerc, die zelden klaagt over zijn team, ondanks de nodige fouten dit jaar. Verstappen verklaart waarom hij dat wel doet. "Ik vind het fijn om kritisch te zijn. Als ik het verpest, dan kunnen ze me dat ook vertellen. Andersom moet dat ook zo zijn, want zo zorgen we ervoor dat we scherp blijven en we de goede kant op gaan." "We willen perfect zijn. Niet goed, maar perfect. Ik denk dat het team wel snapte dat ik gefrustreerd was toen ze mijn gezicht zagen en toen ze mij op de radio hoorden."
Grootste blunder?
Het gaat niet vaak mis bij Red Bull, maar deze zaterdag ging het wel helemaal fout. Gevraagd of dit de grootste blunder van het jaar is, benadrukt Verstappen dat het heel slecht is, maar weet hij ook dat de race nog niet helemaal verloren is. "Uitvalbeurten zijn extra pijnlijk, want dan scoor je nul punten. Nu heb je nog een kans op punten, dus dit is niet zo erg als een uitvalbeurt. Ik ben teleurgesteld en dat weet mijn team ook. Als ik een fout maak, zeggen ze het ook en als zij een fout maken moet het ook gezegd worden. Uiteindelijk moeten we samen door blijven werken om perfect te zijn. Dat is heel lastig, om altijd perfect te zijn, maar dit is niet eens goed, dit is gewoon echt heel slecht."
Meest gelezen