Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Max Verstappen

Verstappen tast in het duister over Red Bull-update

Hoe pakt de grote upgrade van Red Bull uit in de laatste zes races van het huidige F1-seizoen? Het is een van de vragen die in Austin beantwoord gaat worden. Al weet Max Verstappen nog niet zo goed wat hij moet verwachten van de upgrade.

Verstappen Austin
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Red Bull Content Pool

Daar waar Max Verstappen en Red Bull in het begin van het jaar als de brandweer gingen, is dat sinds de Grand Prix van Miami niet meer het geval. McLaren heeft sinds die race de snelste auto van het veld, maar dat is nog niet terug te zien in de strijd om de wereldtitel bij de coureurs. Verstappen heeft nog steeds comfortabel de leiding met 52 punten voorsprong op zijn naaste belager Lando Norris.

Na de zomerstop loopt Norris iedere race flink wat punten in en bij Red Bull gaat het zeker niet van een leien dakje. Daarbij zijn er vooral balansproblemen in de RB20, die door een grote upgrade in Austin verleden tijd zouden moeten zijn. Door deze upgrade zou Verstappen de wereldtitel bij de coureurs veilig moeten kunnen stellen.

Als de suggestie wordt gewekt dat de drievoudig wereldkampioen de vernieuwde auto al heeft getest, heeft hij een opvallend antwoord in huis. "Ik heb het eigenlijk niet geprobeerd. We zullen het dus wel zien, al hebben we niet veel tijd om alles echt te testen. Ik weet op dit moment niet wat het zal geven", zo begint Verstappen zijn verhaal tegenover onder meer RacingNews365.

Daarbij heeft Verstappen maar één uur de tijd om de auto goed af te stellen, omdat er ook een sprintrace wordt verreden in Austin. "Je vertrouwt dan meer op de data. Het is erg moeilijk, omdat je maar één sessie hebt. Je begint dan gewoon met de auto. Je hebt het pakket en dat probeer je uit te balanceren en de beste afstelling te vinden. En dan vertrouw je natuurlijk op de data, ook van de engineers, of ze tevreden zijn met de upgrade of niet", zo legt de Nederlander verder uit, waarna hij ook naar Monza verwijst. Daar werden de balansproblemen écht zichtbaar. "We hebben zeker veel geleerd van Monza. En dit pakket is er gekomen na de lessen van Monza."

Verwacht Verstappen door de upgrade weer op dezelfde hoogte te staan als McLaren? "Als je kijkt naar het tempo in Singapore, is het verschil er zeker, maar elk circuit is anders. We weten dat Singapore sowieso niet ons sterkste circuit is. Maar ik verwacht niet dat het opeens heel anders zal zijn en dat we de dominante auto hebben. We hebben de beperkingen met de auto al het hele jaar en nu proberen we om het beter te maken. Maar verwacht niet dat het helemaal gaat draaien", zo sluit Verstappen af.

Abonneer je nu op ons YouTube-kanaal en maak kans op F1-schaalmodellen en caps.

Abonneer & win

Praat mee!

Viaplay
x
FIA Gala Verstappen neemt wereldbeker in ontvangst