Welkom bij RacingNews365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RacingNews365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
Meld je aan
Max Verstappen

Verstappen verklaart oorzaak van schade en lekke band

Max Verstappen rekende af met Carlos Sainz in de openingsfase van de Britse GP, maar lang kon hij niet genieten van de leiding in de race. De Nederlander liep een lekke band op en zijn wagen de nodige schade.

Verstappen Silverstone
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Red Bull Contentpool

Juist op het moment dat Max Verstappen de regie in handen kreeg ging het mis voor de Nederlander. Een brokstuk zorgde voor grote schade aan de onderkant van zijn auto én een lekke band.

"De start was weer goed, maar ik werd helemaal naar binnen gedrukt. Daardoor moest ik even van het gas af in bocht 1. De snelheid was goed en ik kwam steeds dichterbij Carlos, maar het is hier lastig volgen", blikt Verstappen terug bij Viaplay.

"Hij maakte een foutje waardoor ik de leiding kreeg, maar enkele bochten later - in bocht 5, lag een stuk carbon. Op het moment dat ik het zag kon ik niet meer naar links of naar rechts gaan. Ik probeerde het dan ook zo recht mogelijk te raken, maar het heeft de hele linkerzijde van de vloer helemaal kapot gescheurd."

Verstappen moest plots knokken met coureurs als Sebastian Vettel en Mick Schumacher in het middenveld, maar verdedigde in de slotfase zijn zevende positie met hand en tand.

"Als je aan het rijden bent voel je dat je geen balans meer hebt en je verliest veel rondetijd. Toen ik uitstapte keek ik onder de vloer en zag ik dat alles eraf lag. Zeker met deze auto's, waarbij de vloer het allerbelangrijkste is, verloor ik gewoon heel veel downforce."

"Ik was opeens anderhalf tot twee seconden per ronde langzamer en dat is de hele race zo gebleven. Dat maakte het heel lastig, zeker in de rechterbochten en hier zijn er de nodige en zelfs snelle rechterbochten. Uiteindelijk hebben we toch nog een paar punten kunnen pakken."

Formule 1 GP Groot-Brittannië 2022 RN365 Nieuwsdossier

10 reacties

Viaplay
x
Interview Salo: "Dit is het belangrijkste verschil tussen Verstappen en Leclerc"