Het had niet veel gescheeld of Max Verstappen verloor niet alleen de leiding aan Lando Norris, maar ook de tweede plaats aan diens McLaren-teamgenoot Oscar Piastri. De start van Verstappen was allerminst goed. Hoe verklaart hij die matige start zelf? "Ja, ik had gewoon heel veel last van wielspin. En zodra dat gebeurt, verlies je natuurlijk gewoon heel veel momentum richting de eerste bocht", zo begint de kampioenschapsleider na afloop van de race tegenover onder andere RacingNews365 . "En toen Lando eenmaal aan mij voorbij was gekomen, wilde ik vooral uit de problemen zien te blijven in de bochten drie en vier. Vervolgens had ik nog even een kort gevecht met Oscar bij het ingaan van Copse Corner, waardoor ik de buitenlijn moest houden, maar gelukkig pakte dat allemaal goed uit."
Red Bull-teamadviseur Helmut Marko is in zijn analyse duidelijk over wie er verantwoordelijk is voor de matige start, namelijk Verstappen zelf. "Hij heeft de koppeling te intensief op laten komen", aldus Marko tegenover de Duitse tak van Sky . Teambaas Christian Horner geeft tegenover onder andere RacingNews365 niet een directe verklaring voor de matige start, maar wijst naar het verleden. Traditioneel heeft de coureur vanaf P2 op dit circuit vaak de betere start", aldus de Brit, die vervolgens gevraagd werd naar zijn gedachten op het moment zelf. "Het was niet ideaal, maar ik was even later al heel blij dat hij door Copse Corner kwam."
Meest gelezen