Max Verstappen klokte een paarse sectortijd in de eerste sector en was bezig aan een sensationele ronde in de straten van Monte Carlo - tot dat Charles Leclerc crashte. De rode vlag zorgde ervoor dat niet Verstappen, maar de zojuist gecrashte Leclerc zondag van pole mag starten. Althans, mits er geen gridstraf volgt. Mocht de versnellingsbak vervangen worden, dan volgt direct een gridstraf van vijf plaatsen. "De auto van Charles zag er niet zo mooi uit. Als dat onze auto was geweest, dan was de versnellingsbak 100% zeker kapot geweest. Ik weet natuurlijk niet hoe dat bij de Ferrari zit, misschien is die auto iets sterker." "Ik weet alleen dat als ik dat had gedaan, dat dan beide wielen van onze auto af hadden gelegen", vertelt Verstappen in gesprek met onder meer RacingNews365. Over de boordradio liet Verstappen zijn frustraties even de vrije loop toen de rode vlag werd gehesen. Het zorgvuldig opgebouwde plan van Red Bull viel in duigen. "We hadden alles gezet op die laatste run. Met een snelle, een langzame en weer een snelle run. Dan zijn de banden gewoon op zijn best. Ik had al best een goede ronde direct vanuit de pits, maar wist dat er nog zo'n vier tienden in zat." "Ik zat al anderhalve tienden onder mijn eigen tijd toen ik de tunnel in reed en wist dat bocht 10 en 11 niet goed waren in mijn eerste run. De auto stuurde toen niet in. Nu voelde de grip totaal anders aan, veel meer grip. Als dan die rode vlag komt, dan is dat enorm balen." "We wisten dat dit de beste strategie was. In Q1 waren we het snelste, maar ook Q2 hadden we als snelste afgelopen als ik mijn laatste ronde niet had af moeten breken. We zagen een klein lek in een band, dus daar kan je niet mee doorrijden." "Al met al is alles heel positief, alleen heb ik het niet echt kunnen laten zien. Het is altijd beter om als eerste te starten, maar ik vind niet dat wij vandaag slechts de tweede snelste waren. Dus dat is ook balen. Maar het is ook racen dat er een rode vlag komt, Charles doet het niet expres."
XCY_cxr8Zdg
Meest gelezen