Welkom bij RacingNews365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RacingNews365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
Meld je aan
Max Verstappen

Verstappen vindt reden Ferrari-protest juist 'leukste moment' in Monaco

Max Verstappen heeft weinig hoogtepunten meegemaakt tijdens de GP van Monaco, maar genoot wel van een bepalend moment in de race toen hij de pitstraat uitkwam. Dit was precies de actie waar Ferrari tegen protesteerde.

Verstappen Monaco
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © RN365/Michael Potts

Max Verstappen heeft tijdens de Grand Prix van Monaco welgeteld één plaats kunnen winnen. Op het krappe stratencircuit is inhalen lastig, maar door een betere strategie dan de concurrenten van Ferrari finishte de Nederlander op het podium. De pitstop van regenbanden naar droogweerbanden was hierbij cruciaal.

De Red Bull-coureur kwam na deze pitstop vlak voor Charles Leclerc het asfalt op. Verstappen verdedigde hard, maar volgens Ferrari maakte hij hierbij een overtreding door over de gele lijn te komen bij het verlaten van de pitstraat. De FIA heeft het protest van de Scuderia echter verworpen.

Het was geen fijn moment voor Ferrari, maar voor Verstappen was het juist het hoogtepunt van de race in Monaco. "Ik had het nodig daar de grens een beetje op te zoeken", legt hij uit ten overstaan van onder meer RacingNews365. "Anders kon hij (Leclerc) mij voorbij gaan, want ik had de tractie niet. Mijn pit exit was best... waarschijnlijk was dat het moment waar ik het meest van heb genoten, gewoon mijn pit exit, en ervoor proberen te blijven."

Verstappen: 'We hebben het resultaat gemaximaliseerd'

Dat het uitrijden van de pitstraat het hoogtepunt was, zegt volgens Verstappen wel genoeg. "Dat vatte mijn race wel samen. Natuurlijk, na gisteren, toen ik geen laatste ronde kon doen (in Q3, red.) en als vierde moest starten, wist ik dat mijn race er onder ging lijden. Het ging echter om het maximaliseren van het resultaat en ik denk dat wij dat als team hebben gedaan."

Het missen van een overwinning of een tweede plaats lag volgens de Limburger niet aan de Red Bull-bolide. "Onze snelheid was goed. Alle rondes in vrije lucht voelden goed. De keuze om naar de mediums te gaan was riskant, vond ik, in plaats van op de harde band te blijven. Vooral omdat we niet wisten hoeveel ronden er nog zouden zijn."

"Maar vóór mij hadden twee auto's ook last van bandenslijtage. Checo (Sergio Perez) had last van slijtage bij zijn voorbanden en Carlos (Sainz) had problemen met de achterkant. Voor mij was het ondertussen onmogelijk om nog in te halen. De balans voelde echter goed aan en ik kon heel dichtbij komen. Als ik had gewild, dan had ik een paar keer tegen Carlos aan kunnen knallen in de hairpin. Misschien vond hij dat wel leuk."

Ook interessant:

Red Bull mag haar handjes dichtknijpen met foutenfestival Ferrari

Ferrari leek zeker van winst, maar vergooide alles. Hoe kan dat? Dit en meer, waaronder ook de F1-kansen van De Vries, hoor je in deze nieuwe aflevering met Tom Coronel, Ruud Dimmers en Joris Mosterdijk.

Formule 1 GP Monaco 2022 RN365 Nieuwsdossier

15 reacties

RN365 Special
Waarom het stuiterende Mercedes eens heel goed in de Formule 1-spiegel moet kijken

Bij Mercedes zou men graag zien dat er iets wordt gedaan aan de stuiterproblemen in de Formule 1, maar zoals onze technisch F1-analist Paolo Filisetti redeneert en uitlegt, moet het team bij zichzelf ten rade gaan en er geen politiek spelletje van maken.

Lees meer
Viaplay
x
Breaking Red Bull verrast met aankondiging duizelingwekkende RB17