Mercedes beschikt volgens Pirelli over de beste mogelijke bandenstrategie voor de race op Hockenheim. Valtteri Bottas en Lewis Hamilton starten op de medium band en zouden met een eenstopper de race uit kunnen rijden op de harde band. Deze stop zou dan plaats moeten vinden tussen ronde 24 en 29. Max Verstappen en Pierre Gasly starten op de zachte band, die in het begin van de race een voordeel op kan leveren. Deze compound is sneller op temperatuur in de eerste ronden en tot een halve seconde per ronde sneller dan de medium band. Het zachte rubber slijt echter aanzienlijk sneller, waardoor de eerste pitstop zo'n zes ronden eerder gemaakt moet worden. Het Red Bull-duo kan eveneens wisselen naar de harde band, maar moet beduidend beter op het rubber letten om het einde van de race te halen. Tot slot bestaat er ook nog een optie voor een twee-stopper. Mochten coureurs kampen met hoge bandenslijtage, dan bestaat volgens de Pirelli de mogelijkheid tot een soft-soft-hard strategie, maar in theorie is deze tactiek aanzienlijk langzamer dan de twee eerstgenoemde strategieën. Als het tijdens de Duitse Grand Prix op enig moment gaat regenen dan gaat het verplichte bandenreglement overboord, waarin staat dat coureurs tijdens de race minimaal twee verschillende compounds van de droogweerbanden moeten gebruiken. Regen kan zorgen voor een interessante Grand Prix aangezien de coureurs dit jaar nog niet op de nieuwe regenbanden van Pirelli hebben gereden. De kans op een regenrace bedraagt ongeveer zestig procent, waarbij regen- en onweersbuien voorspelt worden voor de zondagmiddag op Hockenheim. Bekijk hieronder welke droogweerbanden de coureurs tijdens de race nog tot hun beschikking hebben.
Meest gelezen