Tijdens de afgelopen races kwam Max Verstappen een aantal keren zeer ontspannen over op de boordradio. The Race vroeg de Red Bull-rijder naar zijn 'veranderde' aanpak: "We moeten de huidige situatie accepteren zoals deze nu is. Als je dat niet doet ga je je namelijk irriteren en dat heeft geen zin. Op dit moment kunnen we niet echt winnen op onze eigen pace en dus probeer ik af en toe wat spanning weg te nemen bij de medewerkers van het team." "Er zijn races waarbij je via de boordradio een grap kunt maken, zoals dit jaar tijdens de race in Hongarije. Ik wist niet zeker of ik wel zou kunnen racen na mijn incident in de opwarmronde, maar alles kwam op het laatste moment goed en ik maakte een uitstekende start mee. Daarom kon ik er gedurende race al een grapje over maken richting het team. Ze moesten er om lachen, dus dan zit het goed." Ook gedurende de Britse Grands Prix maakte Verstappen een zeer ontspannen indruk op boordradio, iets dat volgens de Nederlander niet elke race zo kan zijn. "Tijdens de races op Silverstone was het mogelijk om een dolletje te maken op de boordradio aangezien ik daar in een soort van zone zat. Het was zo'n race waarbij je ronde naar ronde precies weet wat je moet doen en dan wordt je een soort van robot." "Wanneer je een race rijdt zoals in Duitsland vorig jaar, dan is het onmogelijk om een dolletje te maken. Met de weersomstandigheden daar ben je constant bezig en heb je nooit een moment van rust. Je moet dan ook volledig geconcentreerd blijven, terwijl ik bij de Britse GP niet echt onder druk stond. Toen zat ik meer op de autopilot", aldus Verstappen. Gezien de slechte weersvoorspellingen van aankomend weekend op het circuit van Spa, lijkt het erop dat de coureurs zich op kunnen maken voor een race waarbij geen tijd is om een grapje te maken. Precies zoals de coureurs het graag zien. Horner en Marko zijn enthousiast over Albon, maar is dat wel terecht? Dat en veel meer, zoals de vooruitblik op de Belgische Grand Prix, hoor je in de nieuwste RN365-podcast, met autocoureur Tom Coronel, F1-journalist Ruud Dimmers en host Thomas van Groningen.
Meest gelezen