De beroemdste bocht op Istanbul Park is bocht 8, een lange linker doordraaier met meerdere apexen. Omdat het een vol gas bocht is, krijgt de nek het daar zwaar te verduren. Niet voor niets krijgen Max Verstappen en Alexander Albon in de persconferentie ten overstaan van onder andere RacingNews365 de vraag of een steunkussentje in de cockpit, rechts tegen de headrest te plaatsen, wenselijk is. Max Verstappen is zeer duidelijk in zijn antwoord: "Zolang ik me kan herinneren wil ik het niet hebben. Na mijn eerste F3-test ooit, wist ik mijn nek niet meer recht te houden en moesten we voor een dergelijk steunkussentje kiezen. Mijn vader Jos lachte me toen zo hard uit dat ik het sindsdien pertinent weiger." "Ik heb nog liever dat mijn hoofd eraf valt", vervolgt Verstappen, wiens teamgenoot Alexander Albon wel voor wat extra neksteun gaat: "Ik heb liever niet dat mijn hoofd eraf valt, dus ik kies er wel voor, maar ik gebruik sowieso meer padding dan Max..." "Maar ik gebruik het dus überhaupt niet", pareert Verstappen vervolgens zijn teamgenoot. "Ik heb alleen die kuiltjes aan de zijkant." Voor Red Bull is 2020, als je bedenkt dat de wereldtitel het enige doel was, een verloren jaar gebleken. Kan het team samen met Max Verstappen in 2021 het tij keren? Dit en meer in de nieuwste Formule 1-podcast van RacingNews365.
Meest gelezen