Max Verstappen deed Silverstone overigens niet eens voor het eerst in de Formule 1 aan. In 2014 maakte hij er zijn Formule 3-debuut. Met een uitvalbeurt was de toon direct gezet. In datzelfde weekend werd hij echter ook nog een keertje tweede, een prestatie die hij eenmalig wist te herhalen in de Formule 1. In 2016, zijn eerst eerste jaar bij het grote Red Bull Racing, profiteerde hij van een late tijdstraf van Nico Rosberg, die zich via de boordradio om zijn problemen heen liet begeleiden, iets dat niet was toegestaan. Daarmee poetste hij een tegenvallend resultaat van het jaar ervoor weg. In de Toro Rosso maakte hij een zeldzame fout door in de openingsfase van de race zelf te spinnen. Daarbij tikte hij de bandenstapels lichtjes aan. Voorvleugel gedeukt, ego gedeukt. In 2017 voegt Verstappen een solide, maar niet imponerende vierde plaats toe aan zijn cv. Het positieve van die race is echter dát hij finisht, aangezien daar drie DNF's in het jaar aan voorafgingen. De pechduivel sloeg in 2018 opnieuw toe voor Verstappen en Red Bull. In het zicht van de haven gaven de remmen van de RB14 de geest. Op dat moment streed hij met Kimi Raikkonen om het eerste plekje buiten het podium, de vierde plaats. De teller bleef op één Formule 1-podium staan, iets dat in 2019 niet zou veranderen. Vorig jaar konden we desondanks met zijn allen volop genieten van Max Verstappen, maar zeker ook van Charles Leclerc. De twee streden ronden lang met elkaar op het scherpst van de snede. Leclerc trok uiteindelijk aan het langste eind, al zullen we nooit weten wie er zonder inmenging van Sebastian Vettel uiteindelijk voor de ander zou zijn gefinisht. Hij kegelde Verstappen van de baan met doldrieste en te late uitremactie. Verstappen kon zijn weg vervolgen, maar meer dan P5 zat er niet meer in.
Meest gelezen